Dorești să îți îmbunătățești strategia de marketing în social media pentru anul 2022?
Chiar dacă mai sunt doar 4 zile până la Crăciun, știu că foarte multe dintre antreprenoarele cu care țin legătura online, muncesc și sunt active.
Este un moment prielnic de a discuta despre strategia în social media într-un peisaj cu mult mai multă concurență, conținut și produse.
O strategie clară îți poate oferi modalitatea simplă de a-ți concentra eforturile pe „lucrurile” care vor funcționa pentru tine.
Indiferent că ești la început sau doar dorești să îți revizuiești acțiunile/planul pentru următorul an, acest e-mail conține un ghid care te va ajuta
- Să stabilești obiectivele potrivite pentru afacerea ta online
- Să îți faci timp pentru a cerceta publicul țintă
- Să-ți stabilești statisticile importante și KPI-urile pentru afacerea ta
- Să realizezi și să organizezi conținut captivant pentru social media
- Să-ți stabilești o prezență cât mai clară
- Să evaluezi ce anume funcționează, ce nu funcționează și cum îți poți îmbunătății acțiunile
STABILEȘTE OBIECTIVELE POTRIVITE PENTRU AFACEREA TA ÎN SOCIAL MEDIA
Hai să începem cu o întrebare „Ce anume îți dorești de la Facebook?”
Strategia ta începe cu obiectivele tale! Dacă m-ai întreba care sunt cele mai comune obiective sau cele pentru care lucrez cu antreprenoarele din program sunt
- Brand Awareness – creșterea gradului de conștientizarea a afacerii
- Engagementul – creșterea interacțiunii în comunitate
Indiferent dacă dorești să obții un număr mai mare de urmăritori sau o comunitate mai activa, acorda-ți timp pentru a defini obiectivele și planifică-le pentru a ți le atinge
Obiectivele vor defini strategia în social media și automat timpul și efortul de care ai nevoie pentru a le îndeplini.
Înainte de a-ți da câteva exemple, vreau să înțelegi un lucru.
Obiectivele tale trebuie să fie realiste!
EXEMPLE
BRAND AWARENESS – să-ți faci afacerea cunoscută.
Pentru a începe să lucrezi la acest obiectiv și pentru a crea o conștientizare autentică și durabilă, evită să comunici doar mesaje promoționale! Concentrează-te pentru conținut care va pune în valoare personalitatea și valorile brandului!
CLIENȚI ȘI VÂNZĂRI
Fie online (site), direct în magazin (fizic) sau direct din paginile de social media, „clienții” nu fac cumpărături „accidental”.
Probabil încerci și tu să vinzi direct pe Facebook, fără un site în spate sau un funnel de vânzări. Te concentrezi și faci eforturi să vinzi unui „om” care doar ți-a oferit un LIKE paginii de business.
Crezi că vei vinde așa?
Nu voi intra în mai multe detalii, deoarece, deja ai primit zeci de e-mailuri de la mine în care am abordat acest subiect. Doresc „să te las” cu întrebarea de mai sus, iar dacă dorești vom putea discuta în grup mai multe detalii.
Ce ai putea face pentru a-ți atinge acest obiectiv. Stabilește
- Ce anume vinzi
- Cui vinzi
- Cum vinzi
Ca și obiective poți avea
- Să comunici potențialilor clienți noile produse sau promoții
- Să îți integrezi catalogul de produse în pagina de business
- Să derulezi oferte exclusive pentru urmăritori
MĂREȘTE-ȚI AUDIENȚA PE FACEBOOK.
Se poate traduce foarte ușor prin identificarea de noi „potențiali clienți” și găsirea unor modalități de a-ți prezenta afacerea, produsele acestor persoane care încă nu au auzit de tine.
Să-ți mărești comunitatea poate înseamna să fii la curent cu tot ceea ce înseamnă discuții, articole, trend-uri despre afacerea ta și domeniul în care activezi. Să face research și să monitorizezi trend-urile, cuvintele cheie, fraze de căutare și hashtag-uri – acest lucru îți poate oferi suportul prin care să iți mărești audienta în social media.
MĂREȘTE ENGAGEMENTUL
Consumatorii consideră că afacerile care își implică publicul sunt cele mai „bune” în social media. Ce poate înseamna „bun” pentru noi.
- Atenție la nevoile clientului
- Înțelegerea clientului
- Conectarea cu acesta
- Valoare oferită GRATIS
- Soluții pentru problemele acestora
Sigur merită să explorezi modalități de a atrage atenția comunității tale și a genera engagement pe pagina de Facebook.
Experimentează cu mesaje (CTA) și conținut care să implice și să solicite clar audientei tale că ai nevoie de răspunsuri.
Testează întrebări de diferite tipuri pe o perioadă de timp pentru a observa ce se potrivește afacerii tale.
În comunitatea noastră online, sunt deja disponibile o serie de materiale electronice cu exemple de întrebări ce le poți folosi și tu în social media.
TRAFIC PE SITE
Poate fi destul de simplu! Dacă iți dorești să iți mărești lead-urile (potențiali clienți) sau să generezi trafic pe site, social media poate face acest lucru.
- Folosește-te de articole scrise pe blog
- Postări cu oferte speciale doar pe site
- Conținut care să trimită oamenii pe site
Urmărește conversiile și click-urile pe link-uri pentru a determina rentabilitatea investiției în social media.
Poți lucra cu mai multe obiective de mai sus. Recomandarea mea este să nu îți complici strategia ci să o păstrezi simplă. Să îți faci o analiză și apoi un plan de acțiune.
Nu rata următoarele articole pe acest subiect!
Gabi from Skilla
Te invit în comunitatea online SOCIAL MEDIA MAI APROAPE DE TINE pe Facebook