CUM SĂ REALIZEZI PROPRIA STRATEGIE DE MARKETING PAS CU PAS
Chiar dacă ai deja o afacere sau acum pui primele cărămizi, fiecare business are nevoie de o strategie de marketing EFICIENTĂ pentru a se dezvolta.
Ce poate însemna această dezvoltare pentru tine?
- să faci cunoscută afacerea
- să atragi noi clienți către produsele și serviciile tale.
Sunt atâtea opţiuni de promovare a afacerii tale și probabil te întrebi CE ALEG? CUM FAC TOATE ACESTE LUCRURI CORECT?
Aici ne ajută strategia de marketing!
Știu la ce te gândeşti acum!
Realizarea unei strategii poate fi mai ușor de spus decât de făcut.
Îți dau dreptate, dar asta nu înseamnă să nu începi chiar acum.
Îți promit că va fi o călătorie frumoasă, în care la final vei obține rezultatele dorite și îţi vei atinge obiectivele.
Cele mai eficiente strategii de marketing cuprind fiecare aspect al marketingului, de la o înțelegere aprofundată a clientului ideal până la bugete de marketing.
În acest ghid vom discuta despre
- ce este o strategie de marketing
- strategii de marketing vs. plan de marketing vs. tactici de marketing
- tipuri de strategii de marketing
- cum să realizezi propria strategie de marketing eficientă
- sfaturi pentru a realiza o strategie potrivite afacerii tale
Înainte să trecem mai departe vreau să facem o hartă a ceea ce înseamnă o strategie de marketing completă și pe ce anume ne vom concentra noi
START – SITUAȚIA ÎN BUSINESS – OBIECTIVE ÎN BUSINESS – OBIECTIVE ÎN MARKETING – STRATEGIA DE MARKETING – FINAL
Ce este o strategie de marketing?
Probabil ai tot citit ce este o strategie de marketing și te-ai documentat, dar mereu ai amânat momentul să începi să lucrezi la una adaptată pentru afacerea ta.
Probabil nu ai știut de unde să începi sau te-ai gândit că ai nevoie de un buget mult prea mare sau poate că ai privit în “ograda vecinului” și ai spus dacă el nu are eu de ce să fac acest efort.
Adevărul este că aceste provocări le avem toţi la început dar realitatea este alta.
TE SPERIE GÂNDUL SĂ ÎNCEPI SĂ LUCREZI LA O STRATEGIE DEOARECE NU ȘTII CUM SĂ O ADMINISTREZI ȘI CUM SĂ TE FOLOSEȘTI DE EA.
Îmi plac lucrurile simple și de aceea mi-am propus ca în tot proiectul SKILLA să simplific marketingul pentru a putea fi accesibil tuturor antreprenorilor care au ales să se alăture comunității noastre, adică ție.
Strategia de marketing este un simplu instrument pe care-l poți folosi să-ți conturezi diferitele campanii de promovare și tipuri de marketing. Un mod simplu în care vei atrage interesul clientului ideal către produsele și serviciile tale.
Vei găsi mai jos toate detaliile de care ai nevoie.
Acum vreau să ne concentrăm ce trebuie să faci pentru a realiza o strategie eficientă de marketing.
Pentru început răspunde la aceste întrebări!
- Înţelege cine va cumpăra produsele sau serviciile tale – cine sunt clienții tăi?
Pentru acest punct te invit să accesezi primul program gratuit despre cum să-ți realizezi profilul clientului ideal – adică AVATARUL DE CLIENT.
- Înțelege cum să motivezi acești oameni să cumpere produsele sau serviciile tale?
- Înțelege cine este competiția ta și ce fac aceștia pentru a-și atinge obiectivele în afaceri?
- Înțelege cum să măsori succesul acțiunilor tale în marketing?
- Ce trebuie să avem în vedere atunci când începem să lucrăm la strategia de marketing.
- Produsul – ce încerci să vinzi
- Costurile – profit, buget de marketing pentru promovare, implementarea de noi instrumente (site, aplicație de email marketing, diverse aplicații care să ne ajute să realizăm conținut, colaborări și multe altele)
- Ce canale sau platformă vei folosi – vei face publicitate în social media, vei folosi email marketing sau vei merge pe colaborări cu diferiți influenceri?
Aici te va ghida și clientul tău ideal, în funcție de locurile unde își petrece timpul și caută genul de produse furnizate de către tine.
- Obiectivele în business – Ce încerci să obții? Ai nevoie să-ți dezvolți prezenţa în social media, să faci afacerea cunoscută sau să vinzi un produs?
- Audiență – Care este publicul tău ţintă? Ce anume îi motivează să cumpere produsele sau serviciile tale?
În momentul când ai răspuns la aceste întrebări, vei putea începe să construiești propria strategie de marketing.
Strategii de marketing vs. planuri de marketing vs. tactici de marketing
Acum pare mai simplă realizarea unei strategii de marketing.
Dar sunt sigură că citind titlul de mai sus confuzia este deja instalată și te vei gândi “prea mult de lucru”.
- PLAN DE MARKETING
- STRATEGIE DE MARKETING
- TACTICI DE MARKETING
Nu știi în acest moment cu ce anume să începi și cum anume să te folosești de cele 3 puncte de mai sus.
Vestea bună este că ele funcționează împreuna acoperind aspecte ușor diferite și nu trebuie folosite în mod interschimbabil – adică nu se înlocuiesc una pe alta.
Planul de marketing
Planul tău de marketing este o prezentare (nu un PPT – poți face acest lucru într-un word sau într-o agendă) a tuturor inițiativelor tale de marketing – adică cam tot ce îţi doreşti să faci în business. Vei include toate campaniile pe care intenționezi să le desfăşori pe o perioadă de timp, obiectivele tale în business plus cercetările de care ai nevoie.
Strategia de marketing
Strategie de marketing la prima vedere pare asemănătoare cu planul.
Dar nu este chiar așa, deoarece strategia se concentrează mai atent la doar câteva părţi selectate ale planului de marketing.
Un prim exemplu – dacă în planul tău de marketing ai prins promovarea unui nou produs sau serviciu (este o campanie) vei alege strategia potrivită pentru a atinge obiectivele și care este potrivită pentru afacerea ta online – adică strategia de email marketing.
Important de reținut!
Fiecare plan de marketing va produce, cel mai probabil, mai multe strategii de marketing. Important este să analizezi și să alegi să folosești strategiile potrivite pentru afacerea ta care să poată deservi planul tău de marketing.
Tactici de marketing
Dacă planul și strategia de marketing explică CE VEI FACE, tacticile de marketing merg mai profund și stabilesc CUM VEI FACE.
Mergând pe exemplul de mai sus, planul de marketing este de a face cunoscut un produs nou și automat de a fi vândut.
Strategia de marketing stabilește tipul de marketing pe care îl vei utiliza email marketing.
Tacticile vor detalia acțiunile specifice pe care le vei realiza pentru a-ţi atinge acest obiectiv.
Adică
- aleg aplicația de email marketing – analizând costuri, oportunități, cunosc sau nu cunosc cum anume să o folosesc
- am nevoie de o bază de date de clienți – o am sau nu o am.
- realizarea emailurilor de promovare – secvențe construite în funcție de avatar și unde se poziţionează vis a vis de afacerea ta
- sistemul de vânzare – site de tip ecommerce, landing page, sistem de procesare plăți, reclame în social media
Tipuri de strategii de marketing
Acum că am parcurs aceste aspecte importante, este momentul să discutăm despre tipurile de strategii de marketing și cum anume funcționează ele ca parte a planului tău de dezvoltare.
Există numeroase tipuri de strategii de marketing pe care le poți utiliza, unele dintre ele se folosesc împreuna – adică strategie multichannel.
Dar astăzi ne vom concentra pe cele principale despre care probabil ai mai citit și deja le observi că fiind folosite în industria ta.
1. Strategia de marketing pe social media
Acum marketingul în social media este o parte importantă a planului de marketing în orice afacerea.
Este o modalitate extrem de convingătoare de a genera trafic, de a face cunoscută o afacerea și de a crește comunități fidele în jurul brandului tău – unde ulterior vei vinde.
Aproximativ 54% dintre utilizatorii rețelelor social media folosesc diferite platforme pentru a cunoaşte afaceri și produse, iar 89% dintre consumatorii care urmăresc o anumită afacerea vor cumpăra de la ea.
Uitându-ne la aceste cifre, dacă nu ai o strategie eficientă de marketing în social media pierzi vânzări MULTE!
2. Strategia de email marketing
Dacă pană acum ai crezut “experții” care spun că e-mailul este mort” îți spun că se înșeală.
Strângerea de adrese de email și realizarea unei baze de abonați trebuie să fie o parte esențială a strategiei tale de marketing.
De ce? poate te întrebi
Este o modalitate excelentă de a continua interacțiunea cu un om care și-a exprimat clar interesul faţă de afacerea ta.
Există o mulțime de aplicații de email marketing disponibile prin care poți trimite newsletter abonaţilor tăi.
DAR
Ai nevoie de o strategie eficientă de email marketing pentru a realiza emailuri valoroase, convingătoare care să transformă cititorii în cumpărători.
Nu te speria!
Poţi învăţa toate aceste lucruri extrem de ușor.
3. Strategia de inbound marketing
Inbound marketing se referă la atragerea de clienți potențiali către site-ul sau produsele tale.
În loc să folosești diferite metode “pe care le împrumuți de la competitorii tăi” – de genul trimite sute de mesaje pe Facebook unor oameni care nu te cunosc sau participi la întalniri de networking unde nu ştii dacă-ţi vei întâlni clientul ideal sau faci o postare pe Facebook și apoi o distribui în sute de grupuri sau începi să rulezi reclame pe Facebook sau mai rău apeși butonul de BOOST POST sau apelezi la diferiți experți care te pot ajuta punctual doar cu o singură tactică de marketing dar nu îţi dezvoltă o strategie – inbound marketing se referă la generarea de potenţiali clienţi folosind oamenii care și-au arătat interesul pentru produsele și serviciile tale.
Email marketingul poate fi un exemplu bun de strategie inbound. Atunci când cineva s-a abonat la newsletter-ul tău sunt șanse să fie interesat de ceea ce ai de spus.
Acest lucru îți permite să ai o abordare mai soft în marketing, deoarece acești clienți potențiali sunt mai calzi decât cei pe care-i abordezi în mesaje private sau în diferite comunități unde nu te cunoaşte nimeni.
O altă strategie de inbound marketing poate fi un blog. Oamenii vor vedea articolele tale relevante pentru nevoile lor și aspirațiile lor. Iar acestora le poți vinde ulterior mult mai simplu.
4. Strategia de marketing de conținut
Mai mult ca sigur o strategie de conținut se va suprapune cu o strategie inbound, dar este mult mai specifică.
Strategia de conținut înseamnă că te vei concentra pe realizarea de conținut care va atrage oameni și va genera interes pentru afacerea ta.
Strategia de conținut va acoperi postările în social media, articolele de blog și diferite materiale digitale prin care îţi informezi și educi audiență.
Indiferent de strategia sau strategiile alese care au nevoie de conținut, vei avea nevoie de o strategie de conținut.
Hai că am făcut nod în gândire!
5. Strategia de comunicare
Strategia de comunicare se concentrează pe mesaj și modul în care transmite valoare oamenilor interesați de produsele tale.
Totul în această strategie stabilește “cum vei spune ceea ce trebuie să spui omului tău ca acesta să devină clienți”.
Aici accentul se pune pe vocea brandului tău. Este o abordare mai serioasă sau plină de umor? Te vei promova ca expert în nișa ta? Care este mesajul pe care dorești să-l transmiți?
Aici vei stabili valorile brandului și misiunea; USP tău; Cum anume îți vei ajuta clienții.
6. Strategia de marketing digital
Când vorbim de marketing digital acesta cuprinde tot marketingul tău online – de la SEO, PPC, social media, content, email, video și multe altele.
Dacă este online va fi acoperit de strategia de marketing digital.
7. Strategia SEO
SEO – în mod ideal dacă-ţi doreşti să vinzi online ai nevoie de un site sau cel mult de un domeniu și unul două landing page-uri – de aceea SEO trebuie să facă parte din strategia ta de marketing – dar nu este obligatorie dacă nu ai buget.
Observi cum poți alege să-ți construiești o strategie eficientă pentru afacerea ta online? O strategie o poate înlocui pe alta și poți ajunge la rezultate investind timpul și resursele financiare în funcție de momentul în care ești ca și dezvoltare în business.
Dar să revenim! Dacă te-ai decis că SEO este potrivit pentru tine în acest moment, acesta poate fi sursa ta principală de generare de clienţi potenţiali.
SEO – optimizarea pentru motoarele de căutare – aş putea spune că este ARTA prin care folosești cuvinte cheie și expresii pentru a-ţi crește vizibilitatea atunci când utilizatorii caută aceşti termeni relevanţi pe internet.
SEO este mai mult decât optimizarea pe cuvinte cheie și înseamnă și că site-ul sau anumite păgâni se afișează pe primele pagini în Google sau de ce nu pe prima poziție.
8. Strategia PPC
PPC – pay per click și se referă strict la promovarea prin reclame plătite pe diferite platforme de socializare și Google Ads.
Desi la prima vedere ta gândeşti SUPER – RECLAME pe Facebook – vreau să ții cont ca este o STRATEGIE care este bazată pe reclame.
Asta înseamnă să stabilești canalele unde vei rula reclame în funcție de clientul ideal, tipul reclamelor, segmentarea listelor în funcție de audiente și interese, site și multe altele.
Nu spun ca este imposibil, dar este o strategie care implica atât setări tehnice cat și realizarea de texte “care vând”.
Dacă-ţi doreşti să implementezi aceasta strategie ca și oricare alta din cele de mai sus, vei putea învață și le vei putea face singură.
Cum să creezi cele mai eficiente strategii de marketing
Așa cum îți spuneam la început, a scrie o strategie de marketing nu este extrem de greu.
Aceasta nu trebuie să aibă o anumită formă sau structură, da vei putea vedea la diferiți experți că au template-uri, dar dacă ești la început o poți scrie în drive sau chiar pe o agendă.
CE ESTE IMPORTANT!
Să nu uiți de ea. O vei urmări, îți vei nota acolo date relevante despre progres și paşii în detaliu.
Pentru a începe să realizezi o strategie de marketing aceasta trebuie să acopere următoarele
La cine încerci să ajungi?
Pentru această întrebare, trebuie să începi să-ți cunoști extrem de bine publicul ţintă.
Presupune realizarea avatarului – portretul clientului ideal.
- date demografice
- interese
- pasiuni
- pain points (problemele – durerile acestora)
- nevoi
Cu cât mai detaliat acest avatar cu atât mai bine vei înțelege cum vei comunica cu clientul ideal și ce produse are nevoie, modul în care vei ajunge la el și de ce va cumpăra produsele tale.
Am pentru tine un program complet GRATUIT care te va ajuta să-ți realizezi singură profilul clientului ideal.
Aici îţi las doar câteva direcţii pe care să le folosești chiar acum
Completează şi răspunde la aceste întrebări
- DURERI ŞI FRUSTRĂRI (ale avatarului tău)
- OBIECTIVE ŞI DORINŢE (ale avatarului tău)
- FRICI ŞI OBIECŢII (ale avatarului tău)
- VISE ŞI ASPIRAŢII (ale avatarului tău)
- CARACTERISTICI (ale produsului)
- BENEFICII (ale produsului)
- PRODUSUL TĂU (cu ce este diferit de cel al competiţiei – puncte forte/slabe)
- PRODUSUL CONCURENŢEI (cu ce se diferențiază faţă de al tău – puncte forte/slabe)
Analizează-ţi avatarul şi scrie cum este viaţa lui înainte de a folosi produsul tău
- CE ARE?
- CE SIMTE?
- CUM SE DESFĂŞOARĂ O ZI DIN VIAŢA LUI
- CE STATUT SOCIAL ARE ÎN PREZENT?
Vizualizează viaţa lui după ce a folosit produsul tău
- CE ARE?
- CE SIMTE?
- CUM SE DESFĂŞOARĂ O ZI DIN VIAŢA LUI
- CE STATUT SOCIAL ARE DUPĂ FOLOSIREA PRODUSULUI TĂU?
Unde vei găsi avatarul online?
Un alt aspect destul de important în această primă parte a realizării strategiei de marketing este să afli unde își petrece timpul avatarul tău.
De ce, poate te întrebi.
Pentru a putea alege platformele unde el este activ și instrumentele online potrivite pentru a începe să comunici cu el.
În momentul când ai aflat aceste detalii vei cunoaşte extrem de bine ce pași trebuie urmați și cum și unde vei comunica cu el.
Ce acțiuni vrei să facă oamenii în afacerea ta?
sau
Ce obiective îți setezi pentru afacerea ta?
Când vei decide aceste două lucruri care sunt comune, vei cunoaşte extrem de bine ce CTA-uri să folosești în comunicarea cu oamenii tăi.
Hai să vedem ce obiective poți seta
- să generezi trafic pe site?
- să creşti vânzările?
- să-ți faci cunoscută afacerea?
- să obții mai mulți urmăritori pe social media?
- să aduci site-ul sau pagini din el pe prima pagină în Google?
Indiferent de obiectivul tău, este esențial să le ai în mod clar detaliate și prezentate ca parte a strategiei.
Pentru a îmbunătăţi acest proces, după ce ai stabilit obiectivul, este nevoie să răspunzi la următoarele întrebări
- DE CE ?
- CUM?
- UNDE?
- CÂND?
Spre exemplu luăm primul obiectiv SĂ GENEREZI TRAFIC PE SITE!
- De ce să generez trafic pe site?
- Cum generez trafic pe site?
- Unde generez trafic pe site (pe ce pagină)?
- Când generez trafic pe site?
Poate acum aceste întrebări ţi se par lipsite de sens, dar îţi garantez că dacă vei începe să le lucrezi te vor ajuta în acest proces.
Cum îi vei motiva pe acești oameni să facă aceste acțiuni?
În rândul antreprenorilor cu care lucrez provocarea cea mai mare este chiar această întrebare.
CUM ÎMI MOTIVEZ CLIENȚI SĂ FACĂ ACESTE ACȚIUNI?
Prin acțiuni înțelegem obiectivele pe care le-am setat în strategie.
- să obţin trafica pe site – cum îi duc acolo
- să cresc lista de abonați – cum îi găsesc
- să cumpere – cum îi determin să facă asta
Și multe altele.
Sunt zeci uneori chiar sute de metode, totul depinde de natura afacerii tale, de instrumente – și aici când spun instrumente mă refer la ce anume folosești în business ca platforme de socializare, aplicații de email marketing, site și multe altele.
Aş putea puncta câteva dintre ele, dar nu-mi doresc să le aplici fără a avea în spate o strategie și apoi să spui NICI ASTA NU FUNCȚIONAT PENTRU MINE.
Aşa că te invit în comunitatea noastră online, unde vei găsi multe resurse gratuite care te vor ajuta în acest proces sau să stabilești un call cu mine de 15 minute unde vom discuta despre toate acestea.
Cum vei măsura succesul?
Sau atingerea obiectivului tău în business.
Ai mai auzit de KPI – ei bine ei reprezintă metoda prin care tu vei măsura succesul campaniilor tale de marketing.
Dacă nu îţi setezi o metodă prin care să măsori atingerea obiectivelor nu vei știi cu adevărat dacă aceste campanii chiar funcționează pentru tine.
Obiectivele trebuie să fie
- clare
- măsurabile
De exemplu dacă obiectivul tău este să obții mai mulți urmăritori pe Instagram – cum vei măsura acest lucru?
Cum vei știi ce postări și ce acțiuni au funcționat pentru tine pentru a continua campania sau campaniile gândite?
Vei investi timp și bani mereu în marketing – sunt sigură că îţi doreşti să cunoşti dacă merită.
Gândeşte-te că vei dori să atingi și alte obiective – cum ar fi creșterea listei de abonați sau vânzările.
PLAN DE DEZVOLTARE A UNEI STRATEGII DE MARKETING
Pentru a înţelege cum să-ţi dezvolţi o strategie şi cum te ajută în relaţia cu consumatorul tău, iată etapele prin care acesta va trece şi cum îl vei ajuta tu.
NOTORIETATE – SĂ-ŢI CUNOASCĂ AFACEREA – SĂ FIE CONŞTIENT DE EXISTENŢA TA
Răspunde la întrebarea
Cum fac ca oamenii să audă de mine?
ATRAGERE – SĂ MĂ DESCOPERE – SĂ ÎŞI IA VALOARE DE LA MINE
Răspunde la această întrebare
Cum atrag oamenii către afacerea mea?
INTERACȚIUNE – SĂ FACĂ ACŢIUNI CONCRETE ÎN AFACEREA MEA – CONVERSIE – ABONARE
Răspunde la această întrebare
Cum ofer oamenilor din audienţa mea valoare? Cum îi ajut GRATUIT? Cum să le ofer acel moment de AHA.
CONVERSIE – VANZARE
Răspunde la această întrebare
Cum transform un lead într-un client care să facă prima achiziţie?
RETENŢIE – SĂ REVINĂ CU ALTE COMENZI MAI MARI
Răspunde la această întrebare
Cum fac clientul să revină cu o altă achiziţie?
RECOMANDĂRI – PROMOTERI
Răspunde la această întrebare
Cum fac ca aceşti clienţi mulţumiţi să recomande afacerea mea? Să aducă alţi clienţi?
Sfaturi pentru a crea strategii de marketing de succes
Indiferent că doreşti să îţi măreşti grupul pe Facebook sau să obții vânzări, campaniile tale au nevoie de o strategie.
Renunță să lucrezi haotic și să consumi timp și bani aşteptându-te ca rezultatele să se întâmple ca prin magie.
În marketing – gândeşti – planifici – aștepți – analizezi – îmbunătăţeşte – reiei procesul.
Este vorba despre testare și răbdare.
Pentru a obține rezultate asigură-te ca fiecare strategie are următoarele
OBIECTIVE SPECIFICE
Stabilește obiective specifice (clare).
Obiectivele SMART
- Specifice
- Măsurabile
- Realizabile
- Relevante
- Încadrate în timp
Sunt esenţiale pentru o strategie de marketing. Acestea te vor ajuta să-ți monitorizezi progresul și să te țină concentrată pe acțiunile care te vor aduce mai aproape de rezultatele dorite.
PUBLIC ȚINTĂ – AVATAR
Identificarea corectă a publicului ţintă, dezvoltarea unui AVATAR, aflarea pasiunilor și a durerilor acestuia, sunt vitale pentru strategia ta.
Spre exemplu Segway – ideea acestei companii ca și strategie și prin toate mesajele din campaniile sale a fost – să înlocuiască mersul pe jos din punctul A în punctul B. De ce nu au funcționat campaniile lor – deoarece avatarul targetat nu dorea să renunțe la mersul pe jos sau plimbările cu bicicleta.
Ceea ce a lipsit la început din campaniile acesteia – a fost cunoașterea nevoilor avatarului – iar mesajul campaniilor nu rezolvă o nevoie sau o durere.
Ce putem înțelege din acest lucru – atunci când îţi recunoşti publicul ţintă vei putea stabili clar ce mesaje să folosești în campaniile de marketing pentru a atrage atenția oamenilor targetati și cum anume să-i motivezi să facă acțiunile dorite.
CUNOAȘTEREA CONCURENȚEI
Indiferent în ce domeniu activezi, ai concurenţă. Mai slabă sau mai bună.
Dar ce este important este să o cunoști. Poți învăţa cum anume își servește avatarul, cum răspunde nevoilor sale dar vei observa și punctele slabe – iar de aici vei începe să înțelegi cum poți aborda nişa respectivă și cum de poate diferenţia în piața.
CANALE EFICIENTE PENTRU AFACEREA TA
Vrei să vinzi rochii de seară în piața de legume?!
Ce vreau să înțelegi de aici este că nu are rost să-ți promovezi produsele într-un loc (online) unde nu îți vei găsi avatarul.
Avatarul tău îți va spune unde își petrece timpul online cât și offline. Iar acolo este locul – platforma unde te vei promova și pentru care vei dezvolta strategie ta de marketing.
identificarea celor mai bune canale nu înseamnă doar unde îşi petrece avatarul tău timpul ci și acele canale care pot fi utilizate în funcție de timpul alocat business-ului cât și bugetul de marketing.
Vei observa că în marketing – investiția de TIMP nu este suficientă – vei avea nevoie și de BANI adică un buget de marketing.
Partea frumoasă a unei strategii este că poți să investești TIMP pentru o perioadă mai lungă și BANI mai puțini – pentru a testa și a duce primele rezultate, ca mai apoi să măreşti bugetul și să micşorezi timpul investit.
Cum alegi canalele de promovare și cum vei dezvolta idei de promovare pe ele
CANALE CU POTENŢIAL DE VIRALIZARE MARE
Platformele de socializare – Facebook, TikTok, Instagram, YouTube, Pinterest şi altele
Programele de recomandare
Concursurile / Chestionarele / Resursele gratuite
Apariţii la televiziuni gratuite
Podcasturi
CANALELE ORGANICE
Marketing prin conţinut
Resurse gratuite
Email marketing
Comunităţi online
Creator de conţinut în alte comunităţi / Bloguri
SEO
CANALE PLĂTITE
Reclame platforma de socializare/Google
Campanii cu influenceri
Sponsorizări
CUM ANALIZEZI CANALELE PROFITABILE PENTRU AFACEREA TA
Am discutat mai sus despre bugete în marketing. Îți spun sincer indiferent de bugetul de marketing pe care-l ai nu vei putea să investești în toate canalele de promovare.
Ce urmează?
Să prioritizezi!
Cum anume poți face asta?
Există 6 etape pe care le vei parcurge
- Costul – Care va fi investiţia financiară în fiecare canal de promovare?
- Targetare – Cat de uşor consideri că vei ajunge la publicul ţintă?
- Timp de implementare – Cat timp durează să testezi un canal?
- Timp de măsurare a rezultatelor – În ce perioadă vei putea decide dacă acel canal funcționează sau nu ?
- Potențial în numărul de clienți aduși – Câți clienți îţi va aduce acel canal?
În momentul când ai realizat această analiză vei putea decide pe ce canal vei implementa strategia ta de marketing.
Pentru a eficientiza procesul de realizare a unei strategii de marketing mai jos vei regăsi canalele pe care să le folosești – ţine cont de avatarul tău și de bugetul de marketing.
Rolul principal al provocării pe Facebook este de a crea cerere pentru un serviciu.
Platforma – canalul de promovare Facebook îți permite să targetezi o audienţă specifică (de la vârsta la interese) prin reclame plătite; sau să faci conținut organic de promovare pentru a atrage atenția asupra afacerii tale.
Folosim Facebook pentru a face cunoscută afacerea, a crește o comunitate în jurul afacerii tale, a crește încrederea în brand, a vinde.
O poți face organic – deși aici ai nevoie de constanța și răbdare sau prin campanii – reclame.
Campaniile pe Facebook se dovedesc a fi eficiente atât pentru produse cât și pentru servicii. Însă depinde și de costul acestora – iar aici te invit să discutăm într-o sesiune individuală de 30 de minute GRATUITĂ.
PRO FACEBOOK
- poţi targeta specific audienţe
- pentru a implementa o strategie ai nevoie de puţin timp
- analizezi rapid daca este profitabilă
CONTRA FACEBOOK
- ai nevoie să realizezi conţinut ceea ce poate consuma timp şi resurse
- competiție mare
- costuri variabile în funcţie de obiectivele setate
EMAIL MARKETING
Putem spune că este un canal de promovare ieftin, depinde de numărul de abonați și aplicația pe care o utilizezi.
Este avantajos deoarece îți permite să păstrezi legătura cu potențialii clienți fără a depinde de algoritmii Facebook sau de reclamele în Google.
PRO
- poţi strange rapid o listă de abonaţi iar trimiterea campaniilor de newsletter se face investind puţin timp.
- măsurarea rezultatelor se poate face imediat dupa trimiterea campaniilor
- costuri mici
CONTRA
- rata de deschidere mică datorită titlurilor neinspirate sau a lipsei de skilluri pe partea de copy
CONTENT MARKETING
Ţi-am explicat mai sus ce înseamnă content marketing și vreau să înțelegi că beneficiile sunt net superioare strategiei de PPC (adică reclame). Prin această strategie le câștigi încrederea consumatorilor tău, îi educi, le oferi valoare și le rezolvi nevoi în mod gratuit. Pe termen lung aş putea spune că este ASUL DIN MÂNECĂ.
PRO
- crești încrederea în afacerea ta
- măreşti interacțiunile cu audiența ta
- susține extrem de bine alte strategii
- costurile pot fi zero dacă alegi să investești TU timp în realizarea conținutului
CONTRA
- necesită o perioadă lungă de timp să implementezi, să realizezi conținut
- măsori în timp rezultatele
VIDEO MARKETING
Pe Facebook video-urile sunt cea mai eficientă formă de promovare și este prioritizata de către algoritmul platformei.
Dacă te gândeşti la această strategie, ţine cont în acest moment lungimea materialului video nu contează, ai nevoie să ofere valoare și să fie realizat ținând cont de călătoria clientului vis a vis de afacerea ta.
PRO
- un număr foarte mare de utilizatori care urmăresc materiale video
- targetare pe acest comportament
CONTRA
- efort ridicat pentru realizarea materialelor video
- costuri mari dacă alegi să le faci cu un expert
- timpul de implementare mediu
Strategiile de marketing fac posibilă atingerea obiectivele
“By failing to prepare, you are preparing to fail” Benjamin Franklin
Dacă încercam să traducem acest citat – “a eșua în a te pregăti înseamnă să te pregăteşti pentru a eșua”.
Cum putem traduce acest lucru în marketing – “dacă nu te pregăteşti pentru a-ţi atinge obiectivele – vei eșua în afacerea ta”
Așadar nu-ți pierde timpul și banii investind în campanii de marketing care nu au în spate o strategie.
Fă-ţi timp să construiești un plan și o strategie detaliată ce cuprinde tactici de marketing și în acest mod ești sigură că investeşti în acele lucruri care te aduc mai aproape de atingerea obiectivelor tale.
Cum realizezi o strategie de marketing?
Construirea unei strategii de marketing nu este diferită de conceperea unui plan de marketing.
Strategia este mai detaliată și mai de nişă decât planul general și se concentrează pe una maxim două platformă în același timp.
Cum scriu un exemplu de strategie de marketing?
Nu te aștepta să existe un exemplu pe care să-l urmezi și GATA să-ți atingi obiectivele!
Alocă timp să gândești și să începi să scrii ce obiective dorești să atingi iar de aici alege unul și continuă să-l dezvolți plecând de la – AVATAR – CONCURENŢĂ – PLATFORMĂ.
Nu uita și de întrebările de la început
- DE CE ?
- CUM?
- UNDE?
- CÂND?
Documentează-te!
Poți lucra online în Drive sau într-o agendă. Important este să urmărești această strategie – nu uita de ea!
Până data viitoare te aştept în comunitatea THE HIVE pe Facebook 👉 AICI 👈