Facebook Insights este un instrument puternic pentru tine să urmărești interacțiunea utilizatorilor cu Pagina Business.
Facebook Insights poate fi văzut de toți administratorii paginii tale și poate oferi o mulțime de informații despre conținutul și publicul tău.
Utilizând Facebook Insights, poți determina cel mai bun moment din zi pentru a posta , cea mai bună zi din săptămână și ce tip de conținut este popular.
Este important să reții că instrumentul Facebook, Insights, este actualizat constant pentru a reflecta evoluțiile paginii tale și orice tipare/comportamente care se pot forma in jurul acesteia. Deci, va fi necesar să verifici aceste statistici periodic pentru a cunoaște mereu cum evoluează pagina.
Cum se accesează Facebook Insights?
Accesează pagina ta de Facebook iar în meniul din dreapta dă click pe tab-ul Insights (Statistici) sau poți vedea o parte dintre acestea şi în Creator Studio.
Astăzi vom aborda Statisticile Paginii Business de Facebook vizibile direct din tab-ul Insights.
Pentru a fi mai ușor de înțeles am ales să-ți prezint informațiile pe categorii clare, scurte în care am prins principalele tab-uri disponibile în Statisticile paginii tale de Facebook.
- Overview – Cum funcționează pagina ta
- Likes – De unde provin aprecierile paginii tale
- Reach – Care este reach-ul paginii şi ce factori îl afectează
- Action on Page – Ce au făcut oamenii pe pagina ta
- Posts – Cât de performante sunt postările tale
- Videos – Cât de performante sunt postările video
- People – Cine sunt oamenii care au apreciat pagina, interacționat cu aceasta
Cum folosești statisticile paginii de business Facebook
1. Overview sau Prezentare Generala
Afișează valorile generale ale paginii tale, cele mai recente postări şi o secțiune în care îți analizezi competiția.
- Page Summary – Rezumatul Paginii
- Your 5 Most Recent Posts – Cele mai recente 5 postări
- Pages to Watch – Pagini de urmărit / comparat
Page Summary – Rezumatul Paginii
Valorile prezentate în această primă filă sunt din ultimele șapte zile, cum ar fi Page Likes, Post Reach, Story Reach, Post Engagement si Page Followers. De asemenea, îți indică modificarea procentuală față de perioada precedentă și afișează grafice.
Această secțiune este excelentă pentru a obține o evaluare rapidă a performanței paginii business.
De exemplu, dacă te concentrezi pe creșterii paginii, poți accesa rapid datele, uitându-te la tab-ul de Page Likes, Page View și Post Reach.
Dacă postezi mai multe videoclipuri pentru a stimula engagementul , poți vedea imediat dacă strategia ta funcționează uitându-te la vizionările videoclipurilor tale .
Your 5 Most Recent Posts – Cele mai recente 5 postări
În această secțiune vei regăsi statistici pentru ultimele cinci postări – data și ora când au fost publicate, titlul postării, tipul postării, targetarea, reach-ul și engagementul având posibilitatea să o promovezi .
Această secțiune este excelentă pentru a obține o imagine a performanței postărilor tale recente și a tipului de postări care au rezultatele cele mai bune. De exemplu, poți observa că în cele în care am oferit tag unei persoane sau unui grup are un reach mai mare. Ulterior poți adopta aceasta strategie şi în alte postări.
Pages to Watch – Pagini de urmărit / comparat
Pages to Watch este una dintre funcțiile mele preferate . Îmi oferă o comparație rapida a paginii mele cu alte pagini similare pe care doresc să le urmăresc si față de care îmi raportez activitatea. Daca faci click pe oricare dintre pagini vor fi afișate postările de top ale acelei pagini din săptămâna curenta.
Acest instrument este excelent să-ţi urmărești progresul prin comparație cu alte pagini concurente. Să observi ce au comunicat, cum au comunicat şi ce anume poți face tu în activitatea online.
TIPS Exporta-ti datele (Overview): Îți recomand să exporți aceste statistici în Excel, deoarece Facebook oferă o mulțime de data în acest format.
Pages to Watch este una dintre funcțiile mele preferate . Îmi oferă o comparație rapida a paginii mele cu alte pagini similare pe care doresc să le urmăresc si față de care îmi raportez activitatea. Daca faci click pe oricare dintre pagini vor fi afișate postările de top ale acelei pagini din săptămâna curenta.
Acest instrument este excelent să-ţi urmărești progresul prin comparație cu alte pagini concurente. Să observi ce au comunicat, cum au comunicat şi ce anume poți face tu în activitatea online.
TIPS Exporta-ti datele (Overview): Îți recomand să exporți aceste statistici în Excel, deoarece Facebook oferă o mulțime de data în acest format.
Tips Descoperă ce funcționează (la Pagini to Watch): dacă faci clic pe oricare dintre pagini, vei accesa o fereastră pop-up cu postările de top – clasate de la cele mai atractive la cele mai puțin interesante.
2. Likes – De unde provin aprecierile paginii tale
Această secțiune îți permite să cunoști mult mai multe decât numărul aprecierilor pe care le ai în acest moment. Îți arată creșterea, sursele de unde vin acești oameni care îți dau LIKE şi/sau Follow..
Secțiuni:
- Total Page Likes – Total aprecieri pagină
- Page Likes – Aprecieri nete
- Where Your Page Likes Happened – Când şi de unde au fost oferite Like-urile
Total Page Likes – Total aprecieri pagină
Acest grafic îți arată tendința generală a aprecierilor primite. Dacă graficul arată o perioada in care rezultatele stagnează sau o tendință descendentă, este necesar să înțelegem aceste modificări.
De ce să urmărești numărul de Like sau mai nou de Follow al paginii tale business?
Numărul de aprecieri pe care o pagina îl are, contribuie mult la modul în care oamenii măsoară autenticitatea acesteia. Adică cu cat are un număr mai mare de Like sau Follow va avea mai multă reputație, nu?
Deși este considerat un factor important de creștere a imaginii, există, de asemenea, un alt mare beneficiu de a creste acest număr – și anume conținutul tău va ajunge la mult mai mulți oameni!
DAR, dacă acești oameni nu interacționează cu postările, această magie nu va avea loc, iar Facebook urmărește interacțiunile pe care le are comunitatea ta cu postările, iar acestea daca vor fi mici sau aproape inexistente, efectiv nu-ti va arata postările în feed.
Îți recomand să nu mai inviți oameni să-ţi aprecieze pagina ci să-i determini pe aceștia să te urmărească prin conținut de calitate!
Page Likes – Aprecieri nete
Acest grafic te informează despre creșterea zilnică a aprecierilor primite pe pagină și modul in care le-ai obținut (organic sau plătite) plus atunci când le pierzi. Deși este neplăcut să vezi cum oamenii isi retrag Like-ul oferit sau nu te mai urmăresc, trebuie să începi să înțelegi de ce fac acest lucru.
În acest caz, trebuie să revizuiești perioada respectiva şi să vezi ce anume ai făcut. Prea multe postări? Ce fel de postări? Au fost diferențe fata de perioadele anterioare? Poate ai invitat oameni care nu sunt interesați de ce anume comunici tu?
Where Your Page Likes Happened – Când și de unde au fost oferite Like-urile
Aici vei găsi date ce îşi arată de unde provin aprecierile, direct din pagină sau sugestii de pagini pe care Facebook le oferă utilizatorilor.
De ce este important acest grafic?
Este bine să știi unde şi cum te-au găsit fanii tăi. Acest grafic arată cât de vizibil ești pe Facebook şi modul în care conținutul promovat se comportă fata de cel organic. Aceste informații pot fi folosite pentru a analiza modul în care performezi în anumite domenii şi te pot ajuta să-ţi stabilești sau ajustezi strategia de marketing online.
TIPS Setați intervalul de date: în partea de sus a paginii, poți seta intervalul de date care te interesează. Poți trage fie indicatorii pe grafic, selectați „1W” (timp de 1 săptămână), „1M” (timp de 1 lună) ), sau „1Q” (pentru 1 trimestru), sau setați datele de început și de sfârșit specificate.
TIPS Cunoaște-ți sursele din care provin aceste Like.
TIPS Comparați-vă mediile: dacă faceți clic pe oricare dintre valorile din dreapta graficelor, veți obține o cifra medie a rezultatelor.
3. Reach – Care este reach-ul paginii și ce factori îl influenteaza
Tab-ul reach te informează despre reach-ul paginii și a postărilor tale din Facebook și a factorilor care măresc sau scad acest detaliu
Secțiuni:
- Post Reach
- Reactions, Comments, Shares and More
- Reactions
- Hide, Report as Spam, and Unlikes
- Total Reach
Post Reach
Acest grafic îți arată numărul de persoane la care au ajuns postările tale (organic sau prin reclame). Poate fi o modalitate rapidă de a evalua acoperirea organică în timp și dacă reclamele funcționează.
De ce trebuie sa urmărești aceste detalii?
Atunci când postezi conținut de calitate dorești ca acesta să ajungă la audienta ta în mod organic, iar daca acest lucru nu se întâmpla poți apela la o strategie de promovare a celor mai bune materiale postate pe pagina. În același timp este o sursa sigura prin care îți poți verifica şi reclamele (postările sponsorizate).
Reactions, Comments, Shares and More
Atunci când o postare primește Engagement, Facebook o va arata mai multor persoane, deoarece aceste interacțiuni arata platformei că oamenii sunt interesați de conținutul livrat. Mai mult Engagement, o poziție mai buna in feed.
De ce sa urmărești acest grafic?
Te ajuta să observi cum şi în ce formă interacționează utilizatorii cu conținutul tău.
Reactions
Se pare că această diagramă va apărea numai dacă ai un număr mare de reacții la postările publicate pe pagina ta din Facebook. Este o modalitate excelenta să urmărești cum reacționează oamenii din comunitatea ta.
Hide, Report as Spam, and Unlikes
Hide, Report as Spam și Unlike sunt considerate feedback negativ. Sunt moduri în care utilizatorii spun că nu vor să vadă postările unei pagini. În consecință, Facebook va afișa aceste postări unui număr mai mic de oameni. Deoarece doriți să păstrați acest feedback negativ scăzut sau zero, este minunat să monitorizați acest grafic.
Total Reach
Acoperirea totală este numărul de persoane care au văzut orice activitate din pagina ta, cum ar fi postările si reclamele. De exemplu, graficul de mai sus este reach-ul paginii mele care are o scădere brusca datorata absentei mele.
De aceea, este extrem de important să postezi zilnic pe Facebook, să te concentrezi pe conținut de calitate pentru audienta ta, să ai CTA (call to action) clar în postări şi să începi de azi să ai doar 30% din postări la nivel lunar concentrate pe vânzare.
4. Page View – Ce au vizualizat oamenii şi de unde anume
Aceste statistici seamănă puțin cu raportul de trafic din Google Analytics . Aici vei date despre vizualizările de pagină și sursele de trafic.
Secțiuni:
- Total Views – Vizualizări totale
- Total People Who Viewed – Total persoane care au vizionat
- Top Sources – Surse de top
Total Views – Vizualizări totale
Vizualizările totale reprezintă numărul de vizualizări ale paginii de către utilizatori. Dacă aceeași persoană a vizitat pagina ta de două ori, va fi considerată ca două vizualizări.
Total People Who Viewed – Total persoane care au vizionat
Numărul total de persoane care au vizionat este numărul de persoane care au văzut pagina. Dacă aceeași persoană a vizitat pagina ta de două ori, va fi considerată doar una. Această cifră ar trebui să fie egală sau mai mică decât numărul total de vizionări.
Top Sources – Surse de top
Acest grafic prezintă primele cinci surse de trafic (in cazul meu doar 3 surse) care au direcționat oamenii către pagina ta. Știind acest lucru te poți concentra pe acele surse dacă doriți să mărești vizualizările de pagină.
TIPS Detalierea rezultatelor. Facebook te ajută prin detalierea rezultatelor să ai o vedere de ansamblu asupra oamenilor care interacționează cu pagina ta. Poți observa cu ce secțiune din aceasta interacționează, pe categorii de vârsta, din ce țări şi orașe sunt şi ce dispozitive utilizează.
5. Action on Page – Ce au făcut oamenii pe pagina ta
Aici vei afla ce fac oamenii când sunt pe pagina ta ş cu ce butoane importante interacționează.
Secțiuni:
- Total Action on Page – Total acțiuni pe pagina
- People Who Clicked Action Button – Oameni care au făcut clic pe butonul Acțiune
- People Who Clicked Get Directions – Oamenii care au făcut clic au obținut indicații de orientare
- People Who Clicked Phone Number – Persoane care au dat clic pe numărul de telefon
- People Who Clicked Website – Oameni care au dat clic pe site
Total Action on Page – Total acțiuni pe pagina
Dacă ai un shop fizic, îți recomand să urmărești următoarele acțiuni de tipul obținerea de indicații către shop (Get Directions Clicks) sau număr de telefon (Phone Number Clicks), iar daca ești un business cu servicii online (exclusiv) ai dori sa fie accesat site-ul.
Persoane care au dat clic pe butonul Acțiune / Obțineți indicații / Număr de telefon / Site web
Acest grafic și graficele ulterioare iti arată numărul de persoane care au efectuat acțiunile respective pe pagina dvs.
Butonul nostru de acțiune direcționează persoanele care dau clic pe acesta către grupul meu de Facebook. Ulterior îl voi înlocui cu cel de abonare la un program oferit Gratuit.
6. Posts – Cât de performante sunt postările tale
Aici vei găsi informațiile despre postările tale, reach-ul si engagementul. De asemenea, puteți să vă îmbunătățiți postările direct din această filă.
Secțiuni:
- Când fanii tăi sunt online / Tipuri de postări / Postări de top din paginile pe care le urmărești
- Toate postările publicate
Când fanii tăi sunt online
Credem că nu există cel mai bun moment universal pentru a posta pe Facebook , dar există cel mai bun moment pentru tine să postezi pe Facebook. Această secțiune te poate ajuta în acest sens, îți arată cât de activi sunt fanii, în medie, în fiecare zi sau săptămână și în fiecare oră din zi.
De ce sa urmărești acest grafic?
În funcție de momentul când publicul tău este online, vei alege să-ţi programezi postările. Ca şi exemplu dacă conform acestui grafic postările se fac intre orele 3:00 si 8:00 AM (adică noaptea) nu vor ajunge la utilizatori deoarece ei nu sunt online. Dar daca am alege orice alt interval cu siguranță oamenii le-ar vedea în număr mult mai mare.
TIPS Rezultatele sunt afisate la Ora Pacificului (zona Pacific) cu o diferenta de 10 ore
Puteți trece cu mouse-ul peste fiecare zi pentru a vedea o suprapunere a activității din acea zi, comparativ cu mediile.
Tipuri de postări
Această secțiune îți arată cum funcționează fiecare tip de postare (de exemplu, fotografie sau videoclip) în ceea ce privește acoperirea medie (Average Reach) și implicarea medie (Average Engagement).
Aici îți analizezi postările din pagina şi poți decide ce anume se potrivește audientei tale şi să faci ajustările necesare în strategia de postări. De exemplu, dacă observi că videoclipurile au cel mai bun Reach si Engagement, atunci te vei concentra ca la nivel de săptămână să introduci în planul editorial doua materiale video.
Toate postările publicate
Această secțiune listează toate postările pe care le-ați publicat pe pagina și informațiile relevante – data și ora publicate, Titlul postării, tipul postării, targetarea, Reach-ul si Engagementul
TIPS Sortează-ți postările: poți sorta postările după data publicată, Targetarea sau Engagementul făcând clic pe titlul coloanei.
Vei vedea valori diferite pentru Reach si Engagement.
Pentru Reach, poți alege:
- Reach
- Reach: organic / plătit
- Impresii: organice / plătite
- Reach: Fani / Non-Fani
Pentru Engagement, poți alege:
- Clicuri / reacții, comentarii și trimiteri per postări
- Reacții / Comentarii / Acțiuni
- Postări ascunse, report as spam si Unlike
- Ratele de Engagement
7. Videos – Cât de performante sunt postările video
Pentru a accesa aceste statistici vei avea nevoie de Creator Studio.
Statisticile pentru materialele video listate pe pagina ta iti arată cât de performante sunt. Indică în principal numărul de vizionări ale videoclipurilor.
Vizualizări video
Aici vei vedea cate minute au fost vizualizate in ultimele 24 de zile.
Vizualizări de 3 – 15 – 60 secunde
Acest grafic vă arată de câte ori videoclipurile dvs. au fost vizionate timp de 3 – 15 – 60 secunde. Dacă videoclipul dvs. este mai mic de 10 secunde, Facebook numără o vizionare de 10 secunde atunci când oamenii îl urmăresc 97%.
Cele mai bune videoclipuri
Această secțiune vă arată primele cinci videoclipuri care au fost vizionate timp de trei secunde sau mai mult, cel mai mult. Vă poate oferi o idee rapidă despre tipul de videoclipuri care funcționează bine în rândul fanilor dvs.
8. People – Cine sunt oamenii care au apreciat pagina, interacționat cu aceasta
Fila Oameni este o prezentare simplă a persoanelor cărora le-a plăcut pagina, a văzut postările dvs. sau s-au implicat în pagina sau postările dvs.
Secțiuni:
- Your Fans – Fanii tăi
- People Reached -/ People Engaged
Your Fans – Fanii tăi
Această secțiune vă arată primele cinci videoclipuri care au fost vizionate timp de trei secunde sau mai mult, cel mai mult. Vă poate oferi o idee rapidă despre tipul de videoclipuri care funcționează bine în rândul fanilor dvs.
People – Cine sunt oamenii care au apreciat pagina, interacționat cu aceasta
Fila Oameni este o prezentare simplă a persoanelor cărora le-a plăcut pagina, a văzut postările dvs. sau s-au implicat în pagina sau postările dvs.
Secțiuni:
- Your Fans – Fanii tăi
- People Reached -/ People Engaged
Your Fans – Fanii tăi
People Reached sunt persoanele care v-au văzut postările în ultimele 28 de zile, în timp ce People Engaged sunt persoanele cărora le-au plăcut, au comentat sau au distribuit oricare dintre postările tale sau au contactat pagina prin mesaj în ultimele 28 de zile.
Ceea ce este interesant este că persoanele care au văzut sau s-au implicat în postările tale nu sunt neapărat doar fanii tăi. Acest lucru creează diferențe în procente. De exemplu, în timp ce 97% dintre fanii mei sunt femei, 42% dintre persoanele angajate sunt femei. Acest lucru ar putea implica faptul că postările mele tind să fie mai interesante pentru femei decât pentru bărbați.
TIPS Aflați mai multe cu Audience Insights: Audience Insights, un instrument din Facebook Ads Manager , este mult mai puternic decât statisticile paginii de business pentru a vă înțelege audienta. Deși nu vă arată informații despre persoanele care v-au văzut sau s-au implicat în postările tale, acestea afișează mult mai multe informații despre fanii tai (sau posibili fani).
Pe lângă informațiile demografice, poţi descoperi date precum alte pagini care le plac fanilor tai. (Puteți utiliza aceste informații pentru a seta paginile in tab-ul de urmarire!)
Pentru a accesa Perspectivele publicului, accesați Businss manager Facebook și selectați „Audience Insights” din meniul derulant din colțul din stânga sus. Alternativ, puteți vizita acest link direct: https://www.facebook.com/ads/audience-insights/
Odată ajuns acolo, selectați „Persoane conectate la pagina dvs.” și pagina care vă interesează.
Faptul ca platforma ne ofera in mod GRATUIT acces la toate statisticile paginilor noastre, inseamna ca ne putem adapta strategiile, ne putem intelege audientele si putem lucra ACTIV in favoarea afacerilor noastre online.
Care este partea ta preferată din Facebook Insights?
Cum folosesti aceste statistici pentru afacerea ta?
Folosesti alte instrumente de analiză Facebook?