RECOMANDARE!
Realizează un calendar de promovare
Am dat startul celor 52 de directii pentru a te promova organic cu rezultate.
Încep cu un sfat!
Nu începe să lucrezi fără să ai un plan. Iar atunci când discutăm despre postări pe Facebook, Instagram sau TikTok fără un plan editorial toată munca tă este în zadar.
Planificare este esenţiala pentru a începe să obţii rezultate.
Te întrerup puţin din citit. Vreau să te întreb de vrei să obţii în urma postărilor tale?
Răspunde-mi în comentarii.
Cu ce te ajută un plan editorial, într-o afacere online?
- livrezi conţinut relevant pentru audienţa ta
- livrezi conţinut lucrat special conceput care te va ajuta să-ţi atingi obiectivele
- vei fi mereu prezentă în comunitatea ta
- vei fi organizata
- vei avea o logică în tot ceea ce transmiţi
Cum vei lucra cu un plan editorial – am scris un articol despre strategia de conţinut pe care il găseşti aici.
Pentru început poti începe să lucrezi un plan editorial pentru o singură luna – repartizand postările pe zile şi ore.
Te învit să te înscrii la workshop-ul special organizat pentru realizarea planului editorial – aici.
Planul editorial nu elimină postările spontane!
Să pornim la drum!
Ce este planul editorial?
Reprezentă imaginea clară a postărilor din social media pentru o perioadă mai lungă de timp.
De ce am nevoie de un plan editorial pentru social media?
- Pentru a evita momentele când ești lipsită de inspirație. Cu siguranța ai avut si tu momente când ai simțit povara faptului ca azi nu ai idee despre ce anume trebuie “să vorbeşti pe Facebook.”
- Te asiguri în permanenţă că ai material de calitate pregătit.
- Te asiguri că ești în permanenţă prezentă în mediul online şi nu omiți nicio zi – atunci când ești în concediu sau când intervine ceva ce te poate ţine departe de telefon/laptop.
- Planul editorial te ajută să ai mereu texte structurate, optimizate şi pregătite pentru a fi lansate la momentul potrivit către publicul tău.
Cum realizez planul editorial?
PAS 1
Pornești la de următoarele întrebări şi setezi primele obiective în online
- Cine este clientul meu ideal?
- Care sunt produsele care rezolva problemele clientului meu ideal?
- Cum anume rezolva aceste probleme?
- Cum vorbesc oamenii despre domeniul, nişa sau micro nişa mea? Dar despre produse?
- Ce cauta? Soluţii, educaţie, informaţii?
- Ce fel de postări consuma audinţa mea?
- Ce anume vreau să obţin cu postările mele?
Ştiu că la început poate fi dificil, de aceea am lucrat pentru tine un şablon pe care îl vei găsi pe pagina aceasta.
Cum alegi conţinutul potrivit pentru audienţa ta?
PAS 2
În acest pas este important să faci puţină cercetare. Ştiu că nu se numără printr activităţile tale preferate, dar a face business online nu înseamnă că facem doar ceea ce ne plate.
Ce înseamnă cercetare?
- verifici competiţia şi observi prin ce postări comunică cu oamenii
- analizezi propria prezenţă pe canalele de socializare şi îşi notezi postările care au obţinut cele mai bune rezultate
* în cazul în care nu ai activitate online testeaza şi noteză-ţi toate datele obţinute săptămână de săptămână
Ce inseamnă conţinut potrivit pentru audienţa ta?
- postări text & foto
- postări video & text
Acum ca ai informaţii despre ce tip de conţinut consumă publicul tău, stabileşte categoriile de postări.
Ce tipuri de categorii poţi avea?
- postări de interacţiune / engagement
- postări informative
- postări comerciale
Care este procentul optim pe care îl vei folosi în planul tău editorial?
- postări interacţiune 50%
- postări informative 30%
- postări comerciale 20 %
În workshop-ul online “Cum să postezi pe Social Media constant. Realizează postări UȘOR si RAPID” pe care îlpoţi urmări înregistrat am detaliat fiecare aspect al planului editorial.
Evenimentele majore din an?
PAS 3
Afacerea ta online trebuie să fie organizată. Indiferent că ai un business cu produse fizice sau produse digitale, vei avea la nivel de an lansări, targuri sau alte evenimente importante.
Este extrem de important să le notezi în planul editorial şi să-ţi construieşti postările în jurul acestora.
Lucrează materialele şi programează-le?
PAS 4
Acum că ai toate infromaţiile este momentul să începi să le lucrezi.
Pentru partea grafică îţi recomand să lucrezi în Canva – iar dacă nu ştii cum anume, am pentru tine doua solutii
- WORKSHOP Canva pentru antreprenori
- template-uri pentru postări în social media pe care doar le adaptezi afacerii tale online
Pentru partea conţinut scrie toate ideile tale în DRIVE şi organizeză-le pe zile.
Le poţi programa direct pe Facebook folosind instrumentele gratuite ale aplicaţiei – Creator Studio sau Business Suite.
Programarea acestora nu înseamnă că nu vei mai avea postări spontane.
Dacă ai întrebări îmi poţi scrie oricand!
Nu uita „Social media nu este despre vânzare, este despre crearea emoțiilor, despre interacțiune si comunitate. Fii „om” cu publicul tău!”