fbpx

Promovare organica Facebook | Realizează un calendar editorial

ZIUA 1

Realizează un calendar de promovare

Bine v-am găsit!
Iată ca am dat startul maratonului ~ 52 de sfaturi pentru o promovare organica pe Facebook~.

Astăzi vom discuta despre calendarul de promovare sau planul editorial pentru social media.

Daca ai deja o afacere activa pe Facebook automat ai si o pagina de business dedicata acestei activități, eu îți spun ca pentru a obține rezultate cat mai bune, planificarea este esențială.

In acest mod te asiguri ca livrezi mereu conținut relevant pentru comunitatea ta având un ritm constant.

Tine cont postările pe care le realizezi trebuie sa fie organizate si planificate din timp astfel încât sa existe o logica a ceea ce dorești sa transmiți. Acesta se realizează pentru o luna si include repartizările postărilor pe zile si ore.
in acest fel mesajul brand-ului tău ajunge in comunitate într-o forma mai ușoară si in mod constant.

 

Planul editorial nu elimina postările spontane!

Sa pornim la drum!

Ce este planul editorial?

Reprezentă imaginea clară a postărilor de pe contul tău de business pentru o perioada mai lunga de timp. Poți lucra si pentru o luna in avans.

De ce am nevoie de un plan editorial pentru social media?

  • Pentru a evita momentele când ești lipsit/a de inspirație. Cu siguranța ai avut si tu momente când ai simțit povara faptului ca azi nu ai idee despre ce anume trebuie sa „urci” pe Facebook.
  • Te asiguri in permanenta ca i material de calitate pregătit.
  • Te asiguri ca ești in permanenta prezent in mediul online si nu omiți nicio zi – atunci când ești in concediu sau când intervine ceva ce te poate tine departe de telefon/laptop.
  • Planul editorial te ajuta sa ai mereu texte, structurate, optimizate si pregătite pentru a fi lansate la momentul potrivit către publicul tău.

Cum realizez planul editorial?

Pornești la de următoarele întrebări si faci o analiza a obiectivelor ce trebuie urmate.

  • Care sunt caracteristicile – beneficiile produselor | serviciilor mele?
  • Ce public vizez cu produsele | serviciile mele?
  • Care sunt punctele forte | slabe ale afacerea tale?
  • Cine sunt concurenții mei?
  • Ce diferențe exista intre mine si top 3 concurenți?
  • Ce aduc in plus fata de aceștia?

Pentru a fi mai ușor am realizat un model ce îl poți folosi începând de astăzi.

Îl găsești AICI, Iar daca ai întrebări astept mesajele tale.

Apoi stabilim elementele ce stau la baza unui plan editorial excepțional.

 

Conținut relevant pentru audienta ta

Aici trebuie sa faci un mic research. In momentul când cunoști conținutul la care publicul tău reacționează, atunci vei alege mai ușor direcția pe care vei continua.
Verifica Facebook Insight pentru a afla ce postări au avut impact mai mare, care au primit like-uri, comentarii si distribuiri cat si intervalul in care au fost activi cei din comunitate.

In cazul in care ești la început, iți recomand sa testezi pentru o perioada si sa-ti notezi acest lucru.

Alege conținutul pentru următoarea perioada

Acum ca ai aflat ce materiale au fost apreciate de către publicul tău, poți trece la acțiune.

Noi iți recomandam sa ai in vedere următoarele categorii si îți vom explica si de ce.

  • Postări comerciale 30% din planul editorial.
    • Poți face trimitere către produse, campanii sau oferta, dar cu moderație, deoarece exista riscul sa faci SPAM si sa pierzi fanii paginii. Scopul tău este sa îți fidelizezi publicul si organic sa-i transformi in clienți.
  • Postări de informare – 50% din planul editorial. Poți sa folosești imagini sau materiale cu produsele | serviciile tale, dar cu scop educativ.
    • Spre exemplu – Poti prezenta cum arata un tablou pe un perete cu lumina naturala vs un perete luminat artificial
    • Oferă sfaturi despre cum poate clientul tău sa folosească produsele sau serviciile.
    • Plasarea produsului sau a serviciului fiind pe plan secund.
  • Postări de interacțiune – 20% din planul editorial.
    • Acestea sunt realizate cu scopul de a genera engagement. Like-uri, comentarii si distribuiri. Gândește-te la postări interactive care sa-i provoace publicul sa interacționeze cu tine.
Notează-ti evenimentele majore din an

Sărbătorile importante din timpul anului au nevoie de atenția noastră speciala.
Cu siguranța, pe parcursul a 12 luni, vei participa la evenimente importante – târguri, seminarii, cursuri, întâlniri de networking – aceste momente sunt acele „secrete” ce trebuie împărtășite cu publicul tău.

Trebuie sa fii pregatit/a pentru aceste momente si sa ai postari care vor acoperi perioada in care iti pregatesti targurile sau evenimentele la care urmeaza sa participi.

Realizează conținutul – text si materiale vizuale

Acum spre final ai ajuns in punctul in care începi sa lucrezi.

Fotografii si materiale video

  • Ai nevoie de realizezi materialele vizuale – fotografiile si partea video – cat mai bine. Focusează-te pe ele, si încearcă sa ai cele mai bune imagini si video-uri pentru a atrage atenția publicului tau.

Text

  • Acesta trebuie sa fie potrivit pentru fiecare postare. Folosește un ton prietenos dar profesionist.
    Nu încerca sa vinzi produse sau servicii. Încearcă sa prezinți beneficiile si avantajele acestora. Încearcă sa identifici nevoile si problemele clienților si tu sa oferi „colacul de salvare”.
Nu face SPAM de vânzare in fiecare postare.
Organizează materialele si programează-le

 

Am ajuns la final! Felicitări daca ai ajuns pana aici.

In prima parte ti-am oferit un model pentru planul editorial social media. Îl poți modificare in funcție de afacerea ta si îl poți îmbunătății. Poți detalia pe zile postările pentru a fi si mai clar, ceea ce-ti recomand din tot sufletul.

Iți recomand sa programezi postările pe o perioada de 30 zile. Asta nu inseamna ca nu vor mai exista postari spontante!

Acesta este primul pas pe care-l poți face pentru a începe sa lucrezi cu adevărat la afacerea ta.

Daca ai întrebări sau nevoie de ajutor, sunt aici sa te ghidey.

Nu uita „Social media nu este despre vânzare, este despre crearea emoțiilor, despre interacțiune si comunitate. Fii „om” cu publicul tău!”

 

Aboneaza-te la Newsletter

Intra in programul GRATUIT prin care iti poti pregati afacerea pentru online

Marketing by

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *