fbpx

Marketing pentru incepatori | Content Marketing

Content Marketing sau Marketing-ul prin conținut media – este una din cele mai populare și eficiente strategii de promovare pe care orice antreprenor trebuie sa o aiba in vedere.

Succesul marketingului prin continut este oferit de abilitatea ta de a oferi un plus valoare clientilor prin orice tip de continut publicat. Il poti deghiza in forma unor materiale edicationale sau informale, poate fi amuzant sau poate fi continut ce-i ofera solutii la problemele pe care le intampina zi de zi.

In urmatoarele randuri am punctat detaliile principale pe care este nevoie sa le cunosti pentru a intelege cum funtioneaza content marketing

Content Marketing

Ce înseamnă Content Marketing?

Este o abordare de marketing strategica, orientate către crearea si distribuirea de conținut valoros si relevant in mod constant, pentru a capta si retine atenția unui nucleu de consumatori.

Ce obiective ne propunem prin campanii de Content Marketing?

  • Captarea atenției publicului ținta
  • Creșterea vizibilitatii brand-ului | awareness
  • Generarea de lead-uri calificate | cereri
  • Construirea unei relatii bazate pe incredere intre companie si consumator
  • Cresterea vanzarilor

Content Marketing & Nevoile consumatorului

Consumatorul este in continua schimbare, iar nevoile acestora au evoluat in timp. Prin Content Marketing ne adresam unor consumatori cu nevoi complexe cum ar fi: nevoi de dezvoltare de sine, nevoi legate de stima si nevoia de informare.

Oamenii au nevoie sa se regaseasca, sa rezoneze, sa empatizeze cu brandul.

Anticipând nevoile existente si satisfăcând in prima faza nevoie de informare, stim ca deciziile consumatorilor pentru a finaliza o achizitie sunt mereu bazate pe beneficiile produsului si ce poate face acel produs | serviciu pentru el. Cum ii poate imbunatatii viata.

Informatiile trebuie sa fie concrete, relevante, sa provina din surse credibile si sa fie redactate din experienta proprie.

Content Marketingul este utilizat de companii pentru a arata ca sunt dispuse sa ofere inainte de a cere!

Puterea content marketing-ului consta tocmai in aceasta capacitate de a oferi publicului tinta acele informatii primordiale, in stadii diferite ale procesului de achizitie, astfel incat acesta sa poata lua decizia de cumparare care il avantajeaza cel mai mult.

Content Marketing – metode

Sunt nenumarate metode prin care putem folosi content marketing-ul in afacerea noastra.  Cum putem dezvolta si prezenta continutul in moduri usor de inteles in social media.

  • Articole pe blog
  • Interviuri
  • Stiri din industria in care activezi
  • Seminarii online
  • Podcasts – emisiuni audio
  • Ghiduri de cumparare
  • Continut video
  • Ebooks
  • Newsletters
  • Rubrici intrebari si raspunsuri | Q&A

Iar lista poate continua.

Content marketingul este prezentul si viitorul marketing-ului. Toate aceste metode prezentate mai sus sunt menite pentru a face „viata” consumatorului mai usoara, as putea spune chiar mai frumoasa.

Informatia este vitala si sta la baza oricarei decizii luate atat de tine cat si de el, consumatorul serviciilor tale.

Content marketing-ul inseamna creativitate si inspiratie.

Strategie eficienta de Content Marketing

Cunoaste-ti publicul tinta. Sau cum sa-ti faci un AVATAR al clientului „perfect”

Analizeaza gandirea potetnialilor clienti, nevoile si problemele acestora. Gaseste rezolvarea potrivita in serviciile sau produsele comercializate. Apoi evidentiaza beneficiile acestora si arata consumatorilor tai ca ele sunt „raspunsul” la nevoile si dorintelor sale.

Etape in construirea avatarului

Pentru a ne fi mai usor sa realizam „imaginea” clientului ideal avem o serie de intrebari la care trebuie sa raspundem. Tine cont cu aceste persoane interactionezi zilnic.

  • Cu cine vreau sa lucrez?
  • Cum arata acea persoana?
  • Ce au in comun prospectii mei cand vine vorba despre (produsele sau serviciile tale)
  • De unde vin?
  • Ce categorie de varsta au?
  • Cum vor ajunge la mine?

Pentru a realiza un AVATAR cat mai realist, este necesar sa-i oferim un nume si sa-l descriem ca si cum ar fi cel mai bun prieten al nostru. Urmand lista de mai jos pe categorii.

Demografica

  • Varsta
  • Stare civila
  • Unde locuieste
  • Unde lucreaza si ce functie ocupa
  • Ce venit are lunar
  • Unde ii place sa mearga in vacante
  • Cum se imbraca

Psihografica

  • Cum gandeste in legatura cu problema|nevoia pe care o „rezolvam”
  • Ce carti|reviste|site-uri citeste din domeniul nostru de activtate
  • Ce persoane publice urmareste
  • Care ii sunt valorile
  • Cum ia deciziile de cumparare
  • Ce altceva din aceasta industrie a mai cumaprat

Cel mai bun client este cel ce a mai cumparat un produs|serviciu similar cu al nostru. De exemplu, daca vindem cursuri online de beauty, ne interseaza sa ii luam in calcul pe cei ce au mai cumparat produse similare.

Nu este o greseala sa tagetezi public ce a finalizat achizitii similare in trecut, deoarece interesele clientului tau sunt sa se dezvolte in permanenta iar serviciile|produsele oferite sunt diferite si ii pot rezolva alte probleme sau ii pot raspunde altor intrebari.

Daca produsele|servciile tale se adreseaza mai multor tipologii de oameni, ce faci? Simplu! Realizezi AVATAR pentru fiecare in parte!

Nu planificam stategia de promvoare fara sa stim cui ne adresam si pe ce „limba” vom vorbi.

Cunoastem! Este un task solicitant si dificil, uneori. Nu poate fi facut rapid, la cafeaua de dimineata. Presupune cercetare, documentare, observare si chiar interactiune cu actualii clienti pentru a-i cunoaste mai bine.

Dar daca este facut bine si luat in serios acest pas, restul este floare la ureche. In momentul cand vom sti cine este clientul nostru, vom sti unde sa-l gasim si cum sa-i vorbim. Important este sa-l consideram PRIETENUL nostru si acesta va cumpara de la noi.

avatar client

La ce ajuta AVATARUL? La PROFIT!

Cunoasterea profilului unui client potrivit pentru afacerea noastra, va facilita accesul la acesta. Vom sti ce probleme rezolva produsele|serviciile noastre, vom sti cui sa ne adresam.

Ce inseamna acest lucru?

Vom evita sa ne promovam tuturor, sa redactam articole ce nu sunt adresate publicului tinta si poate cel mai important nu vom cadea in capcana promovarilor platite – cele ce consuma resursele multor afaceri.

Eu iti spun asa – „Iubeste-ti avatarul! El este clientul tau, el va fi persoana cu care vei interactiona zilnic. Este important sa-l placi si sa-ti pese de el!”

Stabileste obiective

Continutul de calitate are obiective bine stabilite. Pentru a obtine rezultatele dorite fa-ti o lista si alege obiectivul la care doresti sa lucrezi.

Spre exemplu –  fidelizarea clientilor.

Este un proces complex, in trei etape bine definite!

  1. ACHIZITIA

Consta in interactiunea clientilor cu oferta produselor|serviciilor pe care la pui la dispozitie. In acest punct, foarte importanta devine calitatea relatiei dintre vanzator si consumator. Vorbim aici despre „prima impresie” pe care clientul tau si-o formeaza despre produsul sau serviciul achizitionat, despre brand!

Experienta de cumparare trebuie sa intreaca asteptarile clientilor tai.

  1. SATISFACTIA – post achizitie

In acest proces, clientul evalueaza interactiunea si acorda un scor ce masoara satisfactia sa cu privire la interactiunea cu brandul.

In acest proces, este foarte important sa soliciti clientilor tai un feedback, pentru a putea sa-ti imbunatatesti realtia furnizor-client pe viitor.

  1. LOIALIZAREA

Implica un comportamant de incredere in brand pe care consuamtorii il manifesta. In traducere libera, un client loial are o dispozitie scazuta de schimbare si va achizitiona pe viitor produse|servicii din oferta companiei pe care o prefera.

Important este ca procesul de loializare sa fie redirectionat catre clientii ce au fost satisfacuti de interactiunea cu brandul, iar acest proces este unul on-going.

In final un client loial brandului, va recomanda anturajului sau produsele|serviciile tale.

Informatie pe intelesul clientului tau

Pune-te in locul consumatorului! Ce-si doreste sa citeasca sau sa auda? Creaza continut de care este interesat. Evita sa iti dezvolti materialele ca si cum tu ai fi cel ce le vei urmari. Informatia este cheia constinutlui de calitate, mai ales daca ai un AVATAR bine pus la punct.

Foloseste titluri atragatoare

Este foarte important sa acorzi o mare atentie acestui aspect. Daca titlul utilizat nu este ceea ce cauta clientul tau, risti ca el sa nu deschida continutul. In completare as spune ca un titlu trebuie sa prezinta „adevarul” din spatele articolului. Daca-l deschide si in continut nu regaseste ideea pe care ai transmis-o, risti ca la urmatoarea interactiune sa nu-ti mai acorde incredere si automat sa te evite.

Spre exemplu, am primit ca si sugestie pe Facebook un material video pentru a fi urmarit (fiind promovat) titlu suna catchy iar eu am considerat ca se incadreaza in nevoile mele, dezvoltare personala si l-am accesat. Am urmarit un material video de aproxiamtiv 2 minute apoi am fost redirectionata catre un site de abonare iar pana aici nimic concret! Insa deja sistemul meu de avertizare, a inceput sa-mi dea semnale ca ceva nu este ceea ce-mi doresc.

Ce am facut? Am cautat mai multe detalii despre acel brand (persoana) si dubiile mele despre ce anume promova au fost adevarate. Un sistem MLM, ambalat frumos si prezentat intr-o alta maniera. Cum eu nu ma incadrez in publicul tinta, afisarea acelui material a creat urmatoarea situatie nefavorabila pentru comerciant – a pierdut bani in momentul cand eu am accesat materialul video; mi-a setat deja o noua categorie de business „de evitat” pe viitor.

Imagini in articole

Cititorul apreciaza cand ideea este marcata de o imagine sugestiva. Iti spun, este mai usor de urmarit un articol, atunci cand in acesta regasesti imagini care completeaza nevoie, solutia sau rezolvarea pe care o oferi!

Alege mereu imagini ce descriu continului si ce sunt pe placul consumatorului. Foloseste-te de ele pentru a-ti forma un branding personal.

SEO

Identifica cuvintele, frazele de interes in domeniu si foloseste-le in articolele tale, chair si in titluri.

Acest subiect este unul mult mai vast pe care il vom relua intr-un alt articol.

 

In inchiere iti spun ca pentru a obinte rezultate concrete si a castiga audienta mult dorita, este nevoie sa acorzi o mare atentie marketingului in afacerea ta.

O poti face chiar tu, dar asta inseamna sa te documentezi, sa cercetezi si sa-ti pui sute de intrebari zilnic. Este nevoie de viziune si creativitate pentru a realiza un plan de actiune.

 

Daca ti-a placut ce ai citit te invit sa te abonezi la newslatter-ul skilla.ro.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *