Content Marketing sau marketingul prin conținut – este una din cele mai populare și eficiente strategii de promovare pe care orice antreprenor trebuie să o aibă în vedere.
Succesul este oferit de abilitatea ta de a oferi un plus valoare clientilor prin orice tip de continut publicat.
Îl poţi deghiza în forma unor materiale edicaţionale sau informale, poate fi amuzant sau poate fi conţinut ce-i oferă solutii la problemele pe care le întâmpină zi de zi.
În următoarele rânduri am punctat detaliile principale pe care este nevoie să le cunoşti pentru a înţelege cum funţionează content marketingul.
Ce înseamnă Content Marketing?
Este o altă metodă de promovare a business-ului tău online.
- O abordare strategică,
- orientată spre realizarea şi distribuirea de conţinut valoros şi relevant pentru clientul tău ideal
- în mod constant
- pentru captarea şi reţinerea atenţiei acestuia.
Ce obiective poţi atinge prin Content Marketing?
- Captarea atenției publicului ținta
- Creșterea vizibilităţii brand-ului | awareness
- Generarea de lead-uri calificate | cereri
- Construirea unei relatii bazate pe încredere între tine şi clientul tău
- Creşterea vânzărilor
Content Marketing & Nevoile consumatorului
Nu vei scrie pentru tine! Vei scrie mereu pentru clientul tău ideal!
Ţine cont clientul tău evoluează, se documenteză, este mai atent la ceea ce cumpără. Prin content marketing te adresezi unui client cu nevoi complexe.
- dezvoltare personala
- informare
- documentare
Oamenii au nevoie să se regăsească, să rezoneze, să empatizeze cu afacerea ta.
Anticipând nevoile sale şi satisfăcând în primă fază nevoia de informare, vei ajuta clientul să capete încredere ăn tine.
Deciziile oamenilor pentru a finaliza o comandă sunt mereu bazate pe beneficiile produsului şi ce poate face acel produs | serviciu pentru el. Cum îi poate imbunătăţii viaţa?
Răspunde la această întrebare.
Articolele tale trebuie să fie
- concrete
- relevante
- să provină din surse credibile
- să fie scrise din experienţă proprie
Prin content marketing arăţi clienţilor tăi că eşti dispusă să oferi înainte de a CERE!
Puterea ta prin content marketing este chiar capacitatea de a oferi clienţilor tăi detaliile importante care să-i ghideze prin diferitele stadii ale procesului de achiziţie. În acest fel ăi ajuţi să poată lua această decizie mai uşor.
Content Marketing – metode
Sunt nenumarate metode prin care poţi utliza content marketingul în afacerea ta.
- Articole pe blog
- Interviuri
- Ştiri din industria în care activezi
- Webinarii gratuite
- Podcast
- Ghiduri
- Continut video
- Ebooks
- Newsletters
- Rubrici intrebari si raspunsuri | Q&A
Iar lista poate continua.
Informaţia este vitală şi stă la baza oricărei decizii luate atât de tine cât şi de el, clientul tău.
Content marketingul înseamnă creativitate şi inspiraţie.
Strategie eficienta de Content Marketing
- Cunoaşte-ţi publicul ţintă.
Analizează gândirea potenţialilor clienţi, nevoile şi problemele acestora. Gaseste rezolvarea potrivită în serviciile sau produsele tale. Apoi evidenţiază beneficiile acestora şi arată clienţilor tăi ca acestea sunt „răspunsul” la nevoile şi dorinţelor lor.
Pentru a-ţi cunoaşte publicul ţintă, începi cu acest set de întrebări
- Cu cine vreau să lucrez?
- Cum arată această persoană?
- Care sunt problemele / nevoile lui?
- De ce are aceste probleme?
- Ce a mai încercat până acum pentru a-şi rezolva problema?
- Ce o motivează pentru a-şi atinge obiectivele?
- Ce obiective are?
Pentru a realiza un AVATAR cât mai realist, este necesar să-i oferi un nume şi să-i realizezi o poveste complexă.
Cel mai bun client este cel ce a mai cumpărat un produs/serviciu similar cu al tău. De exemplu, dacă vinzi cursuri online de beauty, te intersează clienţii care au mai făcut această achiziţie.
Nu este o greseală să tagetezi public ce a finalizat achiziţii similare în trecut, deoarece interesele clientului tau sunt să se dezvolte în permanenţă iar serviciile/produsele oferite sunt diferite şi îi pot rezolva alte probleme sau îi pot raspunde altor întrebări.
Daca produsele/servciile tale se adresează mai multor tipologii de oameni, ce faci?
Simplu!
Realizezi un profil al clientului ideal – un avatar pentru fiecare în parte!
Nu planificăm stategia de promvoare fără să ştim cui ne adresăm şi pe ce „limbă” vom vorbi.
Poate părea dificil la început!
Este un task solicitant şi dificil, uneori. Nu poate fi făcut rapid, la cafeaua de dimineaţă. Presupune cercetare, documentare, observare şi chiar interacţiune cu actualii clienţi pentru a-i cunoaşte mai bine.
Un avatar bine lucrat îţi va aduce vânzări!
La ce ajuta AVATARUL?
La PROFIT!
Cănd îţi cunoşti profilul clientului ideal – adica cui vei vinde produsele tale – vânzările tale vor începe să crească.
Lipsa acestui avatar – te ajută să căştigi
- timp
- bani
- resurse
- cunoaştere
Vei evita în acest fel să încerci să vinzi tuturor, să realizezi articole ce nu rezolvă o problemă clară şi să pierzi bani cu reclamele din Facebook.
Stabileste obiective
Pentru a avea conţinut de calitate ai nevoie să-ţi stabileşti obiective clare.
Fă-ţi o listă cu ceea ce doreşti să obţii ACUM în afacerea ta şi observă dacă marketingul prin conţinut te va ajuta.
- fidelizarea clineţilor existenţi
- creşterea bazei de date
- lansarea unui produs
- educaţia pe o nişă
Informatie pe intelesul clientului tau
Pune-te în locul clientului!
Ce-şi doreşte să citească sau să audă?
Realizeză conţinut de care este interesat. Evită să îţi dezvolţi materialele ca şi cum tu ai fi cel ce le vei urmări. Informaţia este cheia consţinutului de calitate, mai ales daca ai un AVATAR bine pus la punct. Dar informaţi o vei transforma în VALOARE pentru cititorul tău.
Foloseşte titluri atrăgătoare
Important!
Acordă o mare atenţie acestui aspect. Titlurile vor fi cele care îl vor ghida pe cititorul tău
- să deschida emailurile
- să citească articolele din blog
- să citească o postare
- să urmărească un material video.
Dacă prima propoziţie pe care o va citi omul tău nu-i trezeşte interesul atunci totul este pierdut.
Un alt aspect important PREZINTĂ ADEVARUL mereu.
Rişti dacă foloseşti titluri sau promisiuni înşelătoare să-ţi pierzi credibilitatea şi bugetele de marketing.
Iată ce am păţit recent.
Un material video sponsorizat – titlul atragător. Ceva pe dezvoltare personală şi business.
Am accesat reclame, am urmărit materialul video iar dupa aproximativ 2 minute mă redirecţioneză către o pagină de abonare – cu informaţii diverse şi neclare.
Deja îmi punem întrebări, este ceea ce am nevoie, pierd timp aici.
Ce am facut?
Am început să caut info despre persoana respectivă şi tipa promova un sistem MLM, frumos ambalat dar clar nu era pentru mine.
Ce a pierdut?
Eu fiind un client nepotrivit pentru afacerea ei, a pierdut bani în momentul cand eu am accesat reclame – vei spune ok, o suma mică. Dar înmulţit cu zeci de alţi oameni targetaţi incorect sau pentru care mesajul este înşelător…?
Mi-am setat deja un “business” şi un antreprenor de evitat pe viitor.
Acum la final ştiu că vei obţine rezultate dacă alegi şi această strategie. Nu-ţi va aduce rezultate peste noapte, dar conţinutul va deveni viral şi cu un efort depus acum vei obţine rezultate luni la rănd.