fbpx

Ghidul tau pentru a realiza avatarul clientului ideal.

Avem in comunitate foarte mulți antreprenori in diferite etape de dezvoltare ale business-ului.

Ce poți face ca si antreprenor pentru a ajunge la cat mai mulți clienți?

Un prim pas pe care orice antreprenor îl poate face, dar majoritatea îl ignora, este realizarea unui  Avatar!

Poate te vei întreba ce este avatarul?

Citeste tot articolul pentru a afla cum iti poti imbunatatii afacerea.

In momentul când tu te adresezi public cu materiale, conținut video, articole, postări in social media si de ce nu cursuri in mediul online, faci acest lucru unui public cu caracteristici proprii si nevoi diferite.

Ce este bine sa faci este sa te adresezi unei singure persoane! In momentul când faci acest lucru, mesajul transmis este mult mai autentic, mai personal pe anumite subiecte de interes pentru clientul ideal, adică avatarul tău.

Avatarul este profilul clientului tău ideal. Acesta este un personaj fictiv ce îmbina toate calitățile, caracteristicile si toate defectele pe care clientul tău ideal le are si căruia tu i te vei adresa.

Vei spune ca acest „client ideal” nu exista, este chiar imposibil! Iți dau dreptate, el sau ea nu exista, este idealul la care tindem toți atunci când ne gândim la clientul nostru.

Acel client înțelegător, doritor sa afle informații doar de la tine, sa cumpere produse sau servicii de la tine, sa te recomande mereu si acela ce înțelege greșelile noastre si le accepta fără „hate”.

Ce se întâmpla de fapt in momentul când tu te vei adresa acestui avatar? Vei atrage in comunitate persoane reale ce au calități si caracteristici pe care tu le-ai utilizat la realizarea avatarului. Acest lucru se întâmpla datorita faptului ca tu te-ai adresat acelui avatar si atunci persoanele vor rezona cu mesajul. Nu toate, dar cele potrivite pentru afacerea ta.

De ce este importanta realizarea avatarului?

După cum bine cunoști, nu poți mulțumi pe toata lumea! De aceea recomandarea mea este sa te adresezi unui public restrâns, sa-ti formezi o comunitate care sa fie interesata de informațiile furnizate de către tine, de produsele sau de serviciile tale. Iar prin prisma avatarului, automat vei exclude acei clienți care nu-ti plac.

Încercarea ta de a „vorbi” cu toata lumea înseamnă eșec. Înseamnă mesaje confuze, materiale care nu se adresează nimănui in mod special si mai mult înseamnă timp consumat din partea ta.

Pentru tine ca antreprenor este important sa te adresezi unui public ținta. Pentru fiecare produs sau serviciu trebuie sa-ti construiești un avatar, un client ideal căruia sa i te adresezi.

Adică, clientul tău ideal, este cel ce are nevoie fix de produsul sau serviciul tău, are puterea financiara sa-l achiziționeze si se poate folosi de el acum in acest moment.

In cazul in care tu iți lansezi in acest moment o colecție de genți categoria HIGH, automat ai nevoie sa te adresezi femeilor, cu un venit peste medie, care achiziționează produsul din dorința de a avea calitate si a se detașa de masa. Femei ce vor aprecia detaliile atent lucrate, materialul net superior comparativ fata de alte produse din piața.

Cu cat construiești un profil mai detaliat, cu atât mesajul va ajunge la clientul potrivit.

Cum realizam avatarul?

Pentru început este nevoie ca acest profil sa-l realizezi in baza unor întrebări pe care le găsești mai jos in acest articol.

  • Vârsta clientului tău? Caută sa vezi produsele/serviciile tale cui sunt potrivite ca medie de vârsta?
  • Este bărbat sau femeie?
  • Ce hobby-uri are si le face cu plăcere in timpul liber?
  • Ce activități întreprinde periodic?
  • Ce interese are? (ce blog-uri/cârti/reviste citește)
  • Ce personalități urmărește?
  • Care sunt valorile după care se ghidează atât in viată personala cat si in cea profesionala?
  • Unde lucrează?
  • Cat câștiga lunar?
  • Are un job? Daca da ce părerea are despre acesta?
  • Care este situația familiala?
  • Din ce comunități face parte?
  • Care sunt frustrările si nevoile sale? De ce ar alege produsele/serviciile tale?
  • Ce transformări ar surveni in viața ei/a lui daca ti-ar cumpăra produsele/serviciile tale?

Iar la final oferă-i un nume 😊

Pentru a-l înțelege si pentru a „vorbi” pe limba clientului tău ideal este nevoie sa-l cunoști foarte bine. Așa ca iți spun, lista întrebărilor de mai sus nu este mare si ai putea sa o îmbogățești. Lasă-ti creativitatea sa apară si îmbogățește numărul întrebărilor.

Cum funcționează avatarul?

Așa cum iți spuneam si mai sus, avatarul funcționează ca un client ideal pe care-l dorești. In momentul când tu te adresezi țintit, cu mesaje clare către acest avatar, personale reale care au anumite calități, caracteristici sau nevoi identice cu ale avatarului, vor rezona cu mesajele tale.

Ti-a plăcut articolul? Atunci distribuie materialul in rândul prietenilor tai. Iar daca ai nevoie de sprijinul nostru nu ezita. Scrie-mi pe pagina iți voi oferi sprijin in realizarea profilului ideal al clientului tău. Haide sa lucram împreuna la avatar!

 

 

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *