Probleme pe care la întâmpinăm la setarea Business Manager Facebook.
Facebook Business Manager este unul dintre cele mai puternice instrumente prin care îți poți administra afacerea ta online, fiind excelent pentru gestionarea mai multor pagini și conturi de publicitate.
Business Manager este diferit ca instrument, de platforma Facebook. Din punct de vedere tehnic când îl folosești părăsești Facebook.
Pentru a înțelege Business Manager, hai să-l comparăm cu o agenție virtuală.
Așa cum o agenție are un CEO, Business Manager este deținut de o singură persoană, asociată cu acest cont – adică TU (proprietar cu drepturi depline).
Așa cum agențiile lucrează cu o listă de clienți diferiți tot așa în Business Manager tu vei lucra cu conturi diferite. Într-o agenție sunt diferite proiecte, în contul tău de Business Manager vei avea mai multe proiecte – pagini, conturi de reclame, iar toate acestea sunt gestionate de angajați, în cazul tău de oameni (TU și echipa ta, sau TU și colaboratorii tăi)
Hai să vedem și să reținem câteva detalii importante despre Business Manager
Acesta are nevoie de o pagină business principală și un cont de publicitate. Care să fi fost realizate de către tine și să-ți aparțină.
Poți adăuga alți administratori în Business Manager, care la rândul lor pot adăuga sau elimina Pagini, Conturi de reclame sau alți Oameni.
Oamenii (angajații sau colaboratorii) pot avea acces la resurse (conturi sau proiecte – așa cum le-am spus mai sus = resurse). Pe fiecare resursă aceștia pot avea drepturi administrative diferite!
De ce ar trebui să utilizezi Business Manager?
- O afacere de orice dimensiune care face publicitate (reclame plătite) pe Facebook
- O afacerea care are un eCommerce, care dorește să ruleze reclame pe Facebook
- O afacerea care deține mai multe Pagini Business și Conturi de reclame și/sau cu mai mulți angajați (colaboratori)
- O afacere care colaborează cu o agenție pentru administrarea business-ului online
- O agenție care gestionează Pagini Business și Conturi de reclame pentru mai mulți clienți
Ai bifat măcar o condiție de mai sus? Atunci ai nevoie de Business Manager.
Dar nu putem să ne decidem fără a menționa și câteva aspecte de care trebuie să ținem cont.
PRO
- Poți gestiona cu ușurință mai multe pagini și conturi de publicitate
- Păstrezi separate profilele persoanale față de cele de business
- Permite colaborarea cu alte agenții sau colaboratori, în siguranță
- Oferă funcții suplimentare care nu sunt disponibile pe Facebook, cum ar fi partajarea pixelului, încărcarea cataloagelor și multe altele.
- Îți permite să obții rapoarte detaliate despre activitatea ta financiară
- Poți rula reclame pe Facebook mult mai complexe
CONS
- Contul de Business Manager nu poate fi șters
- Facebook nu oferă asistența de urgență în cazul unor probleme ce pot apărea și nici nu îți sunt explicate în detaliu problemele pe care ți le sesizează
- Ai nevoie să te familiarizezi cu acest instrument și să-l înțelegi pentru a-l putea folosi la potențial maxim
Adevărul este că de multe ori aceste probleme nu sunt datorate instrumentului în sine ci utilizatorului din lipsă de înțelegere și multă grabă.
Atunci când lucrăm în Business Manager, acesta permite trei acțiuni de baza prin care să administrezi diferite resurse în funcție de nevoile tale.
Adăugare/ Solicitare acces / Realizare
În funcție de selecția finală, vor exista rezultate diferite.
Adăugare / Revendicare
Te gândești că scopul acestei funcții înseamnă adăugarea unei resurse (Activ Facebook) deja existent în Business Manager, dar de fept înseamnă revendicarea unei resurse deja existente!
Ce poți revendica
- Pagini business
- Conturi de publicitate
- Aplicații
Scopul acestei acțiuni este de a permite transferul unui activ Facebook în Business Manager.
Înseamnă că Business Manager devine administratorul acelui activ și nimeni nu-l mai poate revendica. Cu toate acestea alte persoane care au avut acces administrative înainte de mutare vor putea în continoare să-l acceseze pe Facebook.
De reținut, atunci când revendici un un activ (resursă)
Pagina – poate fi eliminată oricând din Business Manager (va fi în continuare accesibilă pe Facebook); totuși, acțiunea trebuie efectuată din cadrul Business Manager – și nu din Facebook.
Cont de reclame – odată ce a fost revendicat și adăugat în Business Manager, nu poate fi eliminat – așa că asigură-te că revendici un cont de publicitate care-ți aparține
Reține, poți revendica active doar dacă ești administrator desemnat.
Solicitare acces
Această funcție este cea mai des utilizată de către companii (dar multe încearcă din greșeală să o facă folosind funcția de “adaugare”) Solicitarea acces îți va oferi acces la activele altui utilizator care vor fi controlate prin Business Managerul tău.
Iată câteva diferențe esențiale dintre Pagini și Conturi de reclame atunci când utilizezi această opțiune
Pagina – este posibil să soliciți acces la o pagina chiar dacă acea pagina a fost revendicată și transferată într-un alt Business Manager – dar nu o poți revendica dacă a fost revendicată de un alt Business Manager
Conturi de publicitate – poți solicita acces numai la conturi de publicitate care au fost revendicate de o altă companie; aceasta înseamnă că, dacă contul de publicitate încă se află pe Facebook, nu poți solicita acces la el
În prezent poți solicita acces la următoarele active
- Pagini
- Conturi de publicitate
- Cataloage de produse
Este extrem de important să înțelegem diferențele dintre aceste acțiuni. Primele probleme pot apărea atunci când încep să folosească Business Manager și încearcă să revendice un bun în loc să solicite acces.
Realizare
Este intuitiva aceasta funcţie! Atunci când afacerea ta nu deţine anumite resurse le poţi realiza direct din Business Manager.
Ce poti realiza (crea)
- pagina business
- cont de publicitate
- catalog de produse
- pixel
Adăugarea de utilizatori (oameni)
Este un proces simplu, dar care derutează mulți utilizatori.
Hai să vedem cum funcționează acest proces.
Când începi să folosiți Business Manager, trebuie să existe un prim utilizator (adică proprietarul afacerii). Cineva care să nu părăsească afacerea .
Evită să realizezi un Business Manager pe contul unui angajat sau al unui colaborator
Următorul pas este adăugarea utilizatorilor (adică a oamenilor) care se vor ocupa de afacerea.
Iată ce trebuie să faci înainte de a adăuga utilizatori la contul tău de Business Manager
- Decide nivelul de acces la Business Manager (administrator sau angajat)
- Atribuie active utilizatorilor (pagini și conturi de publicitate)
- Decide nivelul de acces pentru fiecare persoană și active asociate
O altă confuzie exista la înțelegerea diferenței dintre administrator Business Manager și Administrator de active
Administratorul Business Manager poate modifica setările acestuia, poate adăuga noi utilizatori, poate revendica sau solicita acces la diferite active
Un administrator de active (resurse) are acces deplin doar la activele care i-au fost atribuite – acestea pot fi schimbate de către administratorul Business Manager.
Spre exemplu – cineva poate fi administrator Business Manager, editor al unei anumite pagini Business și analist al unui cont de publicitate.
Angajați (oameni alocați ca și persoane în Business Manager) nu au drepturi de administrator la Business Manager, dar pot fi administratori ai unei pagini Facebook sau al unui cont de publicitate.
Un alt lucru de reținut, un utilizator poate fi administrator al unui Business Manager în timp ce este angajat al unui alt Business Manager.
Oameni vs. Parteneri
Acesta este un alt domeniu în care mulți se încurcă și uneori configurează lucrurile incorect.
Există două tipuri de „entități operaționale” care pot avea acces și pot lucra cu activele conținute în Business Manager: Oameni și Parteneri.
Oameni: După cum sugerează și numele, aceștia sunt ființe umane reale cu un cont Facebook valid pe care îl adăugați în Business Manager pentru a fi alocați diferitelor active și sarcini.
Parteneri: acesta este doar un alt cont de Business Manager cu propriul set de persoane, active etc. care au acces să lucreze la un anumit activ transferat către Business Manager.
Odată ce o companie parteneră are acces la un activ, administratorii pot atribui persoane individuale din propria structură să lucreze la el.
Putem discuta despre Parteneri atunci când lucrezi cu o agenție externă folosind Business Manager. Adaugi acea agenție ca și partener, doar pe anumite pagini business pe care le dorești gestionate. În momentul când a primit acces (agenția) poate desemna proprii angajați să lucreze la unele dintre activele tale.
Poți atribui un partener doar activelor revendicate (adică acele active pe care le deții) și nu celor la care vi s-a dat acces.
Realizarea mai multor conturi de publicitate
O limitare a conturilor personale pe Facebook este ca pot fi asociate cu un singur cont de publicitate. Poți crea oricând un nou cont de publicitate, dar asta înseamnă că cel anterior va fi închis, inclusiv istoric, audiențe, informații de facturare.
Este benefic să ai mai multe conturi de publicitate, atunci când
- Rulezi reclame în țări diferite, pentru a putea plăti în moneda fiecărei țări
- Când rulezi campanii pe diferite fusuri orare
- Când gestionezi mai multe site-uri, care necesită mai mult de un Pixel
- O afacere internațională cu mai multe locații, care necesită facturi separate pentru fiecare locație
Business Manager îți permite acest lucru. Să ai mai multe conturi de publicitate!
Însă, numărul de conturi de publicitate pe care le poți realiza, depinde de mulți factori
- bugetele cheltuite pentru publicitate
- dimensiunea audiențelor
În momentul când atingi limita, poți oricând să contactezi Facebook pentru a solicita realizarea unui alt cont suplimentar.
Pe lângă crearea de noi conturi de publicitate, le puteți revendica și pe cele existente – dar rețineți că nu există nicio modalitate de a anula această acțiune odată ce a fost făcută!
Rețineți că există, de asemenea, o limită a numărului de conturi de publicitate pe care le poti revendica deși aceasta poate fi mărită și contactând echipa de asistență Facebook.
Partajarea pixelilor
În trecut, un cont de publicitate avea opțiunea de a partaja un pixel de conversie cu un alt cont. Acest lucru i-a permis acestuia din urmă să urmărească rezultatele atunci când rulează campanii publicitare în numele contului inițial.
Recent, Facebook a lansat un pixel actualizat care combină urmărirea audienței și conversiile. Acest nou pixel poate fi partajat nu numai cu conturile de publicitate, ci și cu alți parteneri de afaceri.
Și singura modalitate de a face acest lucru este prin Business Manager.
Acest scenariu simplificat prezintă multiple beneficii:
- Este mai ușor să aveți o imagine clară a utilizatorilor care vă accesează pixelul.
- Agențiile pot urmări în continuare conversiile din conturile de publicitate ale clienților lor.
- Compania căruia i se acordă acces poate acum să creeze audiențe personalizate pe site din traficul dvs. sau invers!
Business Manager este un instrument foarte puternic, cu multe funcționalități excelente. Dar, ca atare, pentru a-l stăpâni necesită multă experiență și practică (și, de asemenea, puțină răbdare).
Care este experiența ta cu Business Manager? Care sunt principalele probleme pe care le-ai găsit și cum ai rezolvat (sau ai încercat să le rezolvai)? Ce te împiedică să treci la Business Manager?
Gabi from Skilla
Te invit în comunitatea online SOCIAL MEDIA MAI APROAPE DE TINE pe Facebook